Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hunden min bjeffer hele dagen lang når den står ute og folk går forbi. What to do??
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 vel, jeg har spurt om det samme, og får beskjed om at den er understimulert. Nå vet jeg ikke om din er det, men vår det det hvertfall... føler at uansett hvor mye vi prøver, så gir det seg ikke. Nå hra vi en haug med håndtverkere i nabohuset, som også står og fyrer opp bikkja...hjelper ikke akkurat.. Har ingen råd og komme med igrunn, men skal følge med på svara du får! Hva slags hund er det?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 her har det hjulpet og ikke reagere på det han gjør. ikke titte opp. ikke si noe. ikke gå mot døra før det har ringt på osv.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg hater bjeffing værre en pesten. Vi har vært veldig konsekvente fra begynelsen av, med vår hund og gitt han klar beskjed hver gang han bjeffer, at han ikke får lov. Det som er viktig her tror jeg at dere er bestemte og kosekvente. Men vet ikke hvordan det er å få en hund som allerede er vant til å bjeffe til å slutte. Kanskje det kan være lurt og ta hunden din med på slik hundekurs? Uansett...masse lykke til:)
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Hun står ute. Og jeg må nesten reagere, tenk på naboene da! Hun er ikke understimulert, går en halvtime med henne om morgenen, (Da får hun gå løs, og springe litt) alt i fra en til to timer på ettermiddagen, da er hun med på alt som skjer, og en sykkeltur på kvelden. Hun har hundehus og langt band. Vi har to hunder, men bare minstebølla som bjeffer. Hun er en merkelig blandingshund, aner ikke hva hun er blanding av. På str. med en cocker spaniel, og snill som bare det. Men det er den JÆVLA bjeffinga da!
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Takk for det. Den andre hunden vår er veldressert (Han er 4 år, hatt han siden han var 8 uker) men bølla er det verre med. Fikk henne da hun var 13 uker, nå er hun et år. Vi har prøvd alt fra og pverse til å irrettesette henne. Uten hell:-(
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 det jeg fikk forlart var at om man ropte på de for og kjefte så tror de at man er med på bjeffinga. så om du må reagere (som alle må noen ganger) så er det bedre og si "hysj" og ta hånden sakte nedover, som om man demper lyden. (jeg er ingen ekspert på hund altså. men det er det vi har gjort for og få søsters hund til og holde munn, og søster mener at den hunden er barnet hennes. så jeg vil tro hun har kjekket det ut.)
hit og dit Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Me har og slitt med bjeffing. Har merka stor forskjell på han då me har holdt på med lydighetstrening og agility. Da får han utløp for energien i hodet. Fysisk trening er ikkje nok aleine for å få vår til å "holde kjeften på seg". Hater bjeffing sjølv og det kan vera vanskelig å takle, men dette har funka for oss da. Ein halvtime agility er for han bedre enn ein to timers tur, sjølv om det er laus i skogen. Han er beagel da, og dei har behov for å bruke hue. Ellers så har eg brukt mange ettermiddager på å vera sammen med han i hagen, og ta han på fersken med bjeffinga og fått sagt nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå