Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste nettene har jenta mi på 5,5 mnd begynt å snu seg over på magen i løpet av natta. Jeg blir jo selvfølgelig kjemperedd for de skal jo ikke ligge på magen! Hvor farlig er dette når hun er blitt så stor? Snur henne jo når jeg ser det, men jeg kan jo ikke ha vekkerklokka på hver time hele natta for å se om hun ligger på magen heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, har vært redd for det samme, snuppelupp er 1 mnd yngre enn din. Spurte fysioterapauten om det i går, og hun sa at man ikke trengte å være redd for dette så lenge babyen er frisk og sterk, og hun mente det var "svake" babyer man må følge med. Snur hun seg selv, så er det ikke stort man kan gjøre med det. Men jeg tenker som så at man kan snu dem igjen hvis man ser det - når du går og legger deg selv. Men hun mente jeg kunne sovne med god samvittighet :)

Men vet jo at det er mange som investerer i soveposer osv. Men det tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre. Iallefall ikke nå som det er så varmt!!!

Skrevet

Er likedan med min datter. Jeg skal kjøpe pose som hun ligger i, og knytte den fast så hun ikke klarer å snu seg. Vet om barn på et år som har dødd i krybbedød, så jeg tar ingen sjanser..

Skrevet

Kjøpte sovepose tidligere, men som du sier er det jo varmt! Så da ble jo bekymringen om hun var varm osv. Og det ble hun også i løpet av natta. Så den droppet vi nå. Kjøpte den egentlig fordi hun hadde klart å få dyna over hodet en gang. Det er også veldig skummelt!

Masse bekymringer med barn :-)

Skrevet

Så lenge at poden din er sterk nok i nakken og hodet til å få snudd seg selv fra side til side tror ikke jeg at det er så veldig skummelt at de sover på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...