Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33 og tåler ikke å gjøre noe før jeg får kynnere. De er ikke direkte vonde, bare ubehagelige.

Men bør jeg passe meg så jeg ikke får dem, eller er det helt greitt å ha mye kynnere hver dag?

Babyen er også veldig veldig aktiv plutselig. Mye mer enn den har vært tidligere. Kjenner den nesten hele tiden. Noen spesiell grunn til det tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 32 uker på vei, og har en del harde kynneren, var på UL i går og det ble tatt ctg av barnet, og der hadde jeg flere små kynnere og en kraftig,,

Jeg har så vondt enkelte ganger at jeg ikke kan stå oppreist, men andre ganger puster jeg meg gjennom dem..

På UL sa dem at det var tidlig med kynnere, så ring føden og fortell hvordan du har det,,

På meg lurte dem på om jeg var på vei i fødsel,,,

Skrevet

hei:)

jeg var hos jordmor igår og hun påpekte hvor stram magen var og om jeg hadd hatt det mye jeg svarte ja, trodd det skulle være sånn... da svarte hun at det skulle jeg jo ringt om! jeg foreslår at du ringer og sier ifra, for jeg følte det var negativt at jeg ikke hadde gjort det. jeg fik lov til å dra hjem under tvil og ble tatt masse prøver av pga de var redd kynnerene kunne ha satt igang fødselen.

Skrevet

Forrige graviditet hadde jeg vonde kynnere som kom både uregelmessig og regelmessig daglig, disse kynnerne begynte rundt om uke 14. Både lege og jordmor sa at det var vanlig. Jeg fikk kynnerne uansett om jeg satt i ro eller om jeg var i bevegelse.

Det er tydeligvis veldig forskjellig hva jordmødre og leger mener...

Hvis du er bekymret, så skader det selvfølgelig ikke å ringe å høre hva jordmora/legen mener! :)

Skrevet

Her og sier de bare jada, kynnere har du nok av:)

Men dt er ikke farlig...

Legen min erså forbauset hver gang ho kjenner å magen min, for den er da steinhard:)

Så er tydeligvid forskjellig ja:)

Har hatt kynnere i ny og ne tidligere, men nå har jeg hver dag...

Tenkte å høre m jm om det faktisk skal være sånn..?

Det nærmer seg jo slutten men..

Skrevet

Min jordmor sier at kynnere er positivt for barnet for da er det masse blod gjennomstrømming i livmor og dette nyter babyen godt av.

Skrevet

Jeg er og i uke 33 og på mandag begynte jeg med MASSE kynnere... -alt fra et par min i mellom til et par i timen... Ringte føden og fikk streng beskjed om å legge meg på sofa'n og bli der, -med mindre de ble regelmessige eller vonde, -da skulle jeg komme inn.

-Har snakket med både lege og jm etter det. Fikk beskjed om å ta det mest mulig med ro fram til jeg "bikker" uke 34, og at jeg da kan teste meg fram for å se hva kroppen tåler i fht hva som gjør at jeg får kynnere. Uke 34 er vist "magisk" da lar de fødselen gå sin gang, og ungen trenger nødvendigvis ikke defineres som prematur. JM synes ikke jeg skulle tilbake til jobb, mer enn kansje 20-30% (slik at jeg kunne gjøre klart alt til jeg skulle i permisjon).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...