Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hei! Var på sykehuset og snudde junior fra sete til hode på fredag. Legen sa tirsdag at han ligger på hodet som han skal, men jeg blir ganske forvirra likevel. Han bukter seg rundt omkring. Av og til midt på magen, av og til bare på den ene sida, og av og til føles det som han er på alle sider på en gang. Så: Hvordan i huleste skal man kjenne hvordan han ligger??
anette&tutta mari :) Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 tutta mi har ligget med hodet ned i to mnd ca.. kanskje lenger også.. jeg vet hvordan hun ligger pga. det jordmor har fortalt. men har en lite pekepinn å gå utfra da. jeg kjenner beina enten på venstre eller høyre side av magen, ganske høyt oppe, og hikking heeelt nedi bekkenet + plundring fra hendene hennes helt nedi bekkenet . . men hvis ikke jordmor hadde kjent etter så hadde jeg ikke hatt peil!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Babyen min hadde seteleie frem til ca tre uker siden, og det har jeg kjent tydelig på hvor de største bevegelsene sitter. Når h*n var i seteleie kjente jeg tydelige spark nedover og spesielt mot blæra (iiik!), noe som gjorde at jeg var veldig plaget med ekstremt tissetrang. Når h*n snudde seg kom de store bevegelsene over øverste del av magen. I går kunne jeg tydelig kjenne en fot, og når jeg legger hånda på magen når den beveger seg kjenner jeg hvordan rumpa glir fra den ene siden til den andre. Hikkebevegelsene sitter også helt nederst hos meg i og med at hodet er ned nå. Rompa er spissere enn hodet, og magen min ser litt annerledes ut nå som den ligger "rett vei".
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Hmm. Jeg kjente hodet godt før. Det er lettere å få tak i enn rumpa/ryggen. Det kjenner jeg ikke lenger. Det er jo et godt tegn.. Men den hikkinga som dere forteller om, får jeg ikke til å stemme! Da junior satt i sete-/tverrleie var hikkinga lenger ned enn nå.. Tror kanskje ryggen ligger ut mot magen min, og at bein og armer er på innsida, på en måte. Blir spennende å se hva jordmor sier på tirsdag..
*Arwen70* Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Babyen min har ligget i seteleie siden uke 31, er nå i uke 38 og vet at den forsatt ligger i seteleie. Skal ta keisersnitt på mandag fordi barnet er stort og jeg er liten. Jeg kjenner alle spark nedover mot blæra. Men er jo store bevegelser øverst i magen kjennes ut som den prøver å presse hodet ut gjennom magen helt øverst og i tillegg beveger den jo armene ca. midt på magen. Men jeg kjenner også hikking helt nederst i magen. I tillegg er sf målet mitt er kjempestort nå på slutten fordi barnet ikke synker ned i bekkenet. Veldig glad for at jeg kun har 4 dager...:-))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå