trillemamma Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jeg er i uke 35 og når jeg var på kontroll i går var symfusen min nesten over den magiske grensen for hva som er normalt. Huff, jeg liker ikke dette, spesielt ikke når en god nabo fortalte at hun kjenner en som ble satt i gang før tiden siden hun var for stor.
Puppesnuppa Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Jeg lå heelt øverst og litt over det grønne feltet hele mitt forrige svangerskap. Denne gangen ser det ut som jeg følger samme trenden. Tror du skal ganske mye over det grønne feltet før du har unaturlig stort symfysemål. Så lenge du har en jevn kurve uten for store avvik( både oppover og nedover) tror jeg ikke du skal bekymre deg
trillemamma Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2008 Godt å høre. Ja, jeg har jevn kurve, en jevnt stigende kurve som kommer nærmere og nærmere den magiske grensen og stiger den mer nå, kommer den til å passere grensen for hva som er normalt. Jeg var også stor i mitt forrige svangerskap, men ikke så stor som nå. Jordmor sier at det er helt normalt at man er større 2. gang, heldigvis.
*Tyttebæret* Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 har bare blitt målt på 2 ganger i løpet av svangerskapet (er 36+1),syns det var litt lite?? begge ganger lå mage over det grønne feltet,og er ikke så høy (1.55), så jeg spurte legen om jeg kunne få en UL med vekstestimering,og etter MYE om og men gikk hun med på det,men syns det var unødvendig. men er faktisk litt bekymra for å få stor baby..at det ender opp med Ks..
JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har ligget langt over normalen hele veien. Ble målt første gang da jeg var 20+0 og da var jeg 5 cm over, når er jeg 38+0 og 6 cm over. Altså målet er pr dags dato 40 cm. Har vært på vekstestimering, og fikk for 2 uker siden anslått vekten på babyen til termin på ca 4400 g. Det at jeg har hadd såpass stor mage hele veien har ikke stresset meg, alle kan ikke ligge på normalen. Slik er det med alt:))
emporium Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 jeg ligger godt over det grønne feltet, langt utpå det hvite, og har gjort det hele tiden. vært på UL og fått beskjed om at jenta er normal størrelse og jeg har normal mengde fostervann - bare livmoren min som er lang og smal i steden for rund og bred fikk jeg beskjed om. så da ser det litt "værre" ut enn det er.
*Tyttebæret* Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 hmm..da høres det ut som stor mage ikke = stor baby nødvendigvis da:)
Makko med to små gutter Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Målingene kan være veldig unøyaktige.-Sambo sin familie får veldig store barnm og jeg begynter derfor å få litt små panikk da jeg gikk fra å være på streken på en kontroll, og gå over det skraverte feltet nesten kontroll (ca 4 uker mellom), -Var en ekstra tur hos Jm dagen etter kontroll med legen, og hun målte magen min til å være 2cm mindre og godt innenfor normalen, det var jeg fremdeles etter nye :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå