Gå til innhold

Hvor mange barn synes dere er "nok"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå venter jeg nummer 2 - etter 4 års slit, inkl 4 IVF. Jeg er overlykkelig over at vi endelig har fått det til igjen, og lovte meg selv at jeg ville med glede ta in mot alle barn jeg noen gang skulle få æren av å få!!

Jeg er nå 36 år og min mann 40. Nå da vi lyktes, vil ikke han ha flere enn disse 2 mht til alderen. Han ville ikke være godt over 60 mens yngste barnet er 20 år (men det kan da ikke være store forskjellen å være 60 eller 63?)......Jeg vil gjerne ha 3. mann jeg, hvis jeg skulle være så heldig igjen. Hva mener dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I et ekteskap skal begge få være med på å bestemme. Det er stor forskjell å være en søskengjeng på 3, eller bare være hverandre. Min mann har alltif ønsket seg mange barn og selv om jeg ikke er like motivert til lange graviditeter og kroppsendringer, "skjenker" jeg han nå vårt tredje barn (på 4 år...) Men størst av alt fordi jeg vil gjøre han lykkelig. Denne familien er vårt felles prosjekt.

Lykke til videre med argumenter for! Si til mannen din at hans jobb er å gjøre det lykkelig.

Skrevet

Vær glad for at du har/får 2, en til eller fra spiller egentlig ingen rolle. Selv har jeg alltid tenkt at jeg skulle ha 3, men etter at vi begynte å prøve, så har jeg forlengst slått fra meg d! Er lykkelig om vi faktisk bare klarer å få denne som er på vei nå! Skulle gjerne hatt to, slik at de kan ha selskap i hverandre, men priser meg mer enn lykkelig om vi får en. Kommer nok til å prøve på en til etterhvert, men det vil jo vise seg om det blir noe resultat av det.

Har også hatt 4 forsøk de siste tre åra, men ble ikke gravid på noen av dem, 2 egg hver gang..

Men ellers så har jeg også erfaring med gamle foreldre (mannen din blir jo reine ungdommen i forhold;) Så fra barnets side spiller ikke det noen rolle, det gjorde hvertfall ikke det for meg og søsteren min. Eneste gang du merker det er når du blir eldre, er nå 28, og hos mine venninner med normalt gamle foreldre, der er det besteforeldrene som dør, hos meg var det far, ettersom vi mangler en generasjon. Mor var 39 og far 54 da jeg ble født.

Men jeg kan godt forstå mannen din jeg, vær glad for dem du har!=)

Skrevet

Før vi begynte å få barn tenkte jeg at 3 var et fint antall, men gubben mente at 2 holdt LENGE spes med tanke på at jeg jobber endel kveld (hvis ikke jeg finner meg noe nytt etter neste fødselsperm) go at barna skal følges opp med leker og fritidsaktiviteter. Men nå når jeg er gravid med nr 2 og kjenner hvor inni hampen FÆLT det er å være kvalm 24/7 så er jeg i grunnen enig med ham. Og også mtp at vi også måtte gjennom ivf for å få nr 1. Slapp heldigvis bare unna med 1 forsøk, men det var nokf or meg altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...