line## Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Ja, nå er det igang igjen... Den j.... kvalmen! Er det noen som har noen gode råd som hjelper mot kvalme? Ikke bare morgenkvalme men hele dagen...
ROFL Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Ingefær-te! Det var det eneste som hjalp i mitt svangerskap.
strikkemegihel Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 heihei! veit akkurat koleis du har det, pass på å ete lite men ofte, slik at magen aldri er heilt tom, det hjelp for meg iallefall. I tillegg var eg og kjøpte akupunkturarmband på apoteket i dag og foreløpig ser dette ut til å ha effekt, berre pass på at dei sit på rette plassen. lykke til.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Sikkert like mange tips som det fins damer med kvalme,hehe. Og denne gangen merker jeg at det er andre ting som hjelper enn forrige gang jeg var gravid. Da hjalp INGENTING - jeg måtte bare leve meg gjennom det og velge den maten som var minst verst å få i retur (dvs unngå krydret mat og tomatmat), mens denne gagen hjelper det litt å ha mat i magen hele tiden. Og det betyr å spise ca hver 2. time. Og å holde meg i ro rett etter jeg har spist så jeg får fordøyd litt. Ergo - mye sofasliting på meg om dagen. I mitt tilfelle er Rugsprø med hvitost eller rugsprø med banan det greieste å spise, mens til middag klarer jeg det meste utenom å lage den selv )
håpefull... Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Jeg var til akupunktur i går - i dag er kvalmen borte Så det er mitt "hotteste" tips. Jeg betalte 350 kr for en time. Ellers anbefalte akupunktøren følgende kjerringråd (og dette har jeg ikke testet ut selv) * ingefærte (fersk ingefærrot som trekkes i varmt vann) * organo te (høres ekkelt ut, men men hjelper vist - organo trekkes i varmt vann) * peppermynte -te * sea-bands (akupunktur bånd som skal festes på håndledd) Han nevnte at man bør ikke drikke kalde drikker, det hjelper sikkert der og da - men det blir bare verre etter en stund, og heller drikker varme/lunkne drikker.
jejeje Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Jeg hadde veldig god effekt av akunpunktur denne gangen. Og jeg drakk kokt ingefær rot.+ spise lite ofte.
lille H Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Hei. Jeg har funnet ut at det som hjelper meg i perioder og så er det perioder hvor ikke noe hjelper i det heletatt. Det er Faris som ikke har stått i kjøleskapet. Arbondene fra apoteket. Spise lite men ofte, og variert mat. Drikk mye vann. Dette er det jeg gjør, men vi gjør så godt vi kan alle sammen for å komme igjennom denne tiden tror jeg.. lykke til...
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Hiver meg med på å aldri ha helt tom mage... Det er mye værre å kaste opp bare magesyre enn ett par kjeks! Og et par kjeks er alt som trengs for å fylle magen litt Eple i tynne skiver og gulrot gikk også greit her. Blir det bare en bit av epla så vær fornøyd med det, ikke press deg til å spise mer enn du egentilg orker! Rista loff med smør og gullsprø flatbrød kan du prøve, og sjokolade melk! Hvitost smaker ikke så mye hvis du er som meg og ALT smaker grusomt mye om dagen... Appelsinjuice og solo er det eneste jeg har klart å drikke, men det er jo individuellt! Spis det du har lyst på, ikke bry deg om det er sunt eller ikke! Det kan du tenke på siden Og ikke minst, får du ikke i deg nok mat og drikke så lever en urinprøve på legekontoret for å høre hvordan kroppen din har det! Det meste blir faktisk bedre etter å ha fått behandling på sykehus hvis du kaster opp mye - har vært dær to ganger selv denne gangen... Følg litt med vekta også, det er ikke bra å gå ned for mye! Masse lykke til
Mayken Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Jeg sliter nå med hyper remisis (ekstrem svangerskapskvalme) for 2. gang. Hadde det forrige svangerskap også gikk da ned 10 kilo. Er nå bare 5+2 og har alt vært innlagt til oppvæsking på sykehus. Jeg anbefaler akupunktur, hjalp meg sist, men var litt sent ute, har startet alt nå denne gangen. Forrige svangerskap levde jeg på isvann med sitron, vannmelon, jordbær, druer, neper og nektariner. masse saftig frisl frukt i hvertfall. Spis det du føler for (viktigste er at du får i deg noe) Sørg for å få nok søvn og hold deg unna varmen, den tar i hvertfall knekken på meg. Er du veldig kvalm, sørg for å få deg en sykemelding til du kommer deg ovenpå. Denne gangen sliter jeg også veldig med kvalme, nok til at jeg sliter med å spise, men har heldigvis ikke kastet opp ennå, men har gått ned 2 kilo siden søndag. Er blitt 100% sykemeldt, og legen min mener at jeg ikke kommer til å få jobbe på noen mnd. Er viktig å bli ivaretatt og få slappet masse av når man sliter så ille med kvalme. Håper du finner noe du klarer å spise og holde på. Lykke til og god bedring. Klem
line## Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. juli 2008 Er visst de som har det verre enn meg her ser jeg... Tusen takk for gode råd, det å aldri ha helt tom mage har virkelig mye å si! Har gått ganske bra nå i dag! God bedring til alle dere andre som er kvalme, jammen bra at kvalmen er for en så god sak =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå