Kul(e)Mage Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hei, 32år gammel jente som nylig har tatt det skumle skrittet og sluttet på p-pillen. Har hatt lyst på barn veeeldig lenge, og er nå på et stadium i livet hvor det begynner å passe ganske så bra:) Sambo har vært skeptisk lenge, men for ett par måneder siden var han plutselig enig i at vi kunne droppe p-pillene. Så her er jeg! Lurer litt på dette med syklus og eggløsning. Har brukt Cerazette og ikke hatt mens-blødninger på tre år. Sluttet på p-pillen 1.mai og fikk første mens 27.mai. Fikk neste mens 29.juni. Begge har vart i fem dager med veldig lite blødninger. Mine spørsmål er da: 1. Har regnet meg frem til at min syklus er cirka 30 dager - stemmer det? 2. Hvilke datoer i juli er det jeg er mest fruktbar? 3. Regner man x antall dager fra første dag i siste mens? Kanskje litt "dumme" spørsmål - men blir rett og slett litt forvirret av all informasjonen som florerer:) Takk på forhånd for svar....
melkekua™ Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Velkommen inn hit ;o) Morro at vi blir flere her inne. Og fint å se flere på min alder, jeg er selv 32. Jeg er prøver på barn nummer 3 da...hehe. 1. Syklusen ser ut til å være ca. 30 dager ja, men vær obs på at den kan bli lengre eller kortere siden du nettopp har sluttet med p-pille (ikke sikkert det skjer, men greit å være forberedt). 2. Du er mest fruktbar ca. 14 dager (kan variere fra 12-16) før neste mens....det vil bli sånn ca på dag 14-16 for deg....men jeg vil ikke spekulere i når du har eggløsning og hvor lang lutealfase (perioden fra el til ikm) du har. Dette må du nesten regne ut selv. Du kan evt. kjøpe deg el.tester slik at du kan teste rundt den dagen du tror du har el. www.billigetester.no er en flott side hvor du kan bestille. Sjekk også ut siden www.pernille.info (side med masse info om syklus osv.). 3. Ja! Første dag med friskt blod er dag 1 i syklusen. Det er en tråd lenger nede på siden som er verdt å lese, skal dytte den opp for deg. Den heter Tipsliste for oss prøvere ) Lykke til og håper det sitter en spire for deg snart!
Kul(e)Mage Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2008 Takk for gode svar "melkekua":) Leste tipslisten - der var det mye nyttig. Prøver egentlig å ikke tenke så mye på det og la naturen gå sin gang. Men så fort vi bestemte oss for å slutte på p-pillen har jeg ikke klart å tenke på annet. Så mye for å være laid-back:)
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Hei, hei, kjekt å se at det er flere over 30 her! Jeg er 35 år og har akkurat sluttet på p-piller etter 13,5 år! Jeg fikk "bortfallsblødningen", deretter hadde jeg en syklus på 26 dager, med eggløsning 12 dager før mensen og nå ser det ut for at det samme skjer igjen denne perioden. Jeg håper jeg har en stabil syklus da, men er vel vanskelig å måle stabilitet etter bare 2 eggløsninger... Var redd fo at jeg ikke skulle få hverken el eller mensen etter 13,5 år på p-piller, men det ser ut for at ting er i rute ja! :-D
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 PS. er det ikke typisk, vi sier vi skal ta det litt med ro, men så går vi bare og tenker på å få baby i magen.... Mannen min blir GAL, han tror jeg er mer interessert i svømmerne enn i ham....:-D På den andre siden, så er han henrykt over å få så mye oppmerksomhet...:-D
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Har du vore innom babyverden? Der har dei ein veldig kjekk kalkulator, som du skriver inn siste mens og antall dagar du trur syklusen din varer:) Eg er ganske ny på dette sjølv, so kan desverre ikkje hjelpa deg meir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå