Gå til innhold

ALVA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan du forklare meg det du og mannen gjorde når du fikk baby? med tanke på permisjon og penger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sørget for å være oppmeldt til fullt studium i 6mnd før og hele tiden underveis i permisjonesfasen slik at jeg fikk fullt stipend (tok ikke alle eksamenene da) og stod oppførst som student på fulltid. Og skte om engangsstønad. Pappaen søkte om gradert uttak og full permisjon, slik at han fikk all permisjonen minus mine 6 uker og de 6 ukene til far (far får nemlig ikke de 6 ukene når mor er student, så de faller helt bort), disse ukene har han fordelt utover slik at han har hatt 50% gradert uttak over en lenger tid. Nøyaktig antall uker husker jeg ikke. Siden han har en grei og fleksibel arbeidsgiver og jeg har hatt perioder som er rolige og andre som er travle har det ikke vært noen fast ordning på når han er hjemme, mer at jeg har vært hjemme i f.eks 3-4 uker hver dag, så var han hjemme i 3 uker når jeg hadde praksis, jeg hadde ungen en stund, så tok han ut permisjon igjen til innspurten før eksamen osv.

Skrevet

Men fikk ikke du støtten fra lånekassen som lån istedet da? Om din man tok permisjon?

Hvorfor får man dobbelt da?

Skrevet

Nope, jeg fikk fullt fødselsstipend (men ikke forsørgertillegg da siden mannen min tjener bra). Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men så lenge man får barn så får man fullt fødselsstipend så lenge man bare har opptjent seg rett til det enten man tar permisjon fra studeiet eller studerer videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...