Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jeg lurer på om man får feriepenger fra den tiden man mottar foreldrepenger?? Jeg har lest på NAV sine sider at man kun mottar begrenset med feriepenger om man får utbetalt foreldrepenger fra NAV, men hvordan er dette når man får utbetalt lønn fra arbeidsgiver under permisjon?? Noen som vet??
Kjærlighet <3 Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Når jeg gikk i permisjon med min første mottok jeg penger fra arb.giver. da tjente jeg opp feriepenger som om jeg ikke hadde hatt permisjon. (var en privat bedrift) Altså ble HELE inntjeningen med i beregningen. Om dette er noe alle gjør vet jeg ikke for sikkert. Men det samme gjelder hvertfall for staten som jeg jobber i nå.. Med nummer to mottok jeg penger fra NAV og opptjente feriepenger i 15 uker siden jeg mottok 80% av min normale lønn. Har en 100% dekning opptjenet en feriepenger i 12 uker.. :-)
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Tusen takk for svar Jeg jobber også for staten, så da kanskje jeg er heldig å får full pott med feriepenger neste år likevel da
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg jobber i en privat barnehage og den forskutterer lønn til meg under permisjonen. Skal ha 80% lønn og full permisjonstid. Noen som vet om jeg vil få vanlig med feriepenger da?
Januarbaby2014 Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 C&Augustgutt08: Du må spør arbeidsgiver for å få svar på det. Arbeidsgiver kan selv bestemme om de vil gi deg vanlig med feriepenger, eller om du får feriepenger regnet ut i fra 15 uker som du har permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå