Gå til innhold

Holdning til medikamenter i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er dere helt avholdne på paracet, nesespray, reseptfri allergimedisin og andre reseptfrie medikamenter i svangerskapet? Jeg tenker ikke på de som må ha medikamenter, men de som tar en paracet etc i ny og ned for småplager uten at dere har konsultert lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg en dundrende hodepine tar jeg paracet, og det er helt ufarlig. Har droppet ibuxen til fordel for smertestillende som inneholder paracetamol (panodil, paracet, paralgin forte osv.) fordi ibux kan være skadelig for fosteret.

Skrevet

Jeg bruker aldri nesespray og allergimedisiner da - men paracet tar jeg gjerne når jeg har vondt! Og jeg tar mye heller et par paracet enn å ha hodepine i tre dager i strekk.. Og akkurat det er jo ikke noe å konsultere legen for. Så lenge man ikke overskrider den anbefalte doseringen er det ingen grunn til å la være - hvorfor skulle man?

Skrevet

Paracet trenger du ikke legeerklæring for og kunne ta.

det er den eneste smertestillende som er ufarlig så lenge du følger dosering.

Jeg brukte ingen ting under svangerskapet,fordi jegfikk noia av og putte slike ting i kroppen(nei jeg er ikke hysterisk) men det var noe jeg bare ikke klarte.

Akkurat som med min sønn nå...han skal ha hatt vondt lenge før han får parace av meg.

han har vel fått 1 siden han kom til verden...4 mnd...

Allergi har jeg og holdt meg langt vekk fordi de er sinnsykt sterke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...