Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten gutt på 7 uker som sliter vedig med å sove på dagtid. gjesper og er kjempetrøtt men skriker seg i søvn hver gang han skal sove på dagen. han sover bare en halvtime i slengen, men er fremdeles trøtt når han våkner. sover bare rundt 2 timer tilsammen på dagtid. sover bra på nettene.

noen gode råd?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært borti det samme som seg! Prøv å legge babyen i vogna/på leke matta eller hvor du nå vil han skal sove før han blir så trøtt at han er helt utslitt! Sovner han da og i så fall mer enn en kort stund?

Hvis ikke kan det være at han trenger nærhet. Jeg har en baby som bare ville sove på meg en stund. Veldig kos, men litt slitsomt å sitte stille sååå lenge om gangen.

Har etter hvert fått henne til å sove i vogna på dagtid (selv om vi ikke triller tur)

Håper det hjalp, og lykke til!

Skrevet

Er nok nærheten det går på ja.Så små barn SKAL IKKE under noen som helst omstendigheter gråte seg i søvn! Kjempeviktig! Husk at de er vant til å bli bysset,gynget i magen din i 9 mnd. Der er det varmt og godt og stadig bevegelse. Ta han i armene dine,byss frem og tilbake. Så små barn trenger alt av nærhet og byssing de krever.. Man kan aldri skjemme bort et barn med kos og kjærlighet! (foreldregenerasjonen påstår jo de blir bortskjemt om man tar de opp når de gråter- pisspreik)

Skrevet

Hvis vesla mi på 6 uker våkner før hun er uthvilt kan det i mange tilfeller være nok å legge meg inntil henne et par minutter når hun gir de første knystene. Hun roer seg veldig bare av å kjenne lukta av meg, pusten min - og sannsynligvis lukta av puppen! ;) Verd et forsøk! Ellers sover vesla veldig godt i IKEA-type sovepose / gro-bag på natta. Kan kanskje testes på dagtid om småtten har det med å vekke seg selv med moro-refleks / skvetter til i søvne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...