Gå til innhold

Noen som har erfaring med modnings akupuntur? (samme som 3.trimester)


NinaKristin*ENDELIG*

Anbefalte innlegg

Skal til 3 time i dag med modnikngsakupuntur..

Men nå er alt klart.. hodet har festa seg og slimproppen har gått..

Kan jeg da spørre jordmor som setter nålene og hun kan sette de en plass som setter fødselen i gang?

Er det liksom et punkt der de kan stikke som det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt modningsakupunktur og har ikke særlig troen på det. Det spørs hva du vil få ut av det selvfølgelig, men for min del hadde ikke så lyst til å gå over tiden og ville prøve det. Da jeg først ringte for å bestille første time sa de at " det var bare å si at jeg hadde det travelt når jeg kom så skulle de fikse det osv osv.." etter tre behandlinger begynte jeg å stille spørsmål til effekten av det da JM og lege sa ved å se på magen min at jeg måtte regne med å gå en god stund over tiden.. i tillegg lurte jeg på hva slags dokumentasjon de hadde på effekten de sa det hadde.. da fikk jeg til svar at det ikke fantes noe dokumentasjon på at modnings akupunktur kan fremkynne fødselen, men i deres klinikk fødte ca 70% 5 dager etter termin.. dvs. bare 3 dager før det som er gj. snittet på førstegangsfødende i norge. Så hvis man vil betale 1000 vis av kr på 3 dager så er det jo greit. Ellers så skal det jo gjøre åpningsfasen på fødselen raskere. Jeg avbestilte neste time og har heller begynt med noe jeg tror er mye bedre enn å ligge stille med masse nåler.. fysisk aktivitet! gå lange turer og bruk kroppen (så lenge man er i form til de da selvfølgelig). Dette er godt dokumentert til å fremkynne modningsprosessen..! i tillegg er det deilig og gratis! PS! klinikken jeg gikk til var Klinikk Fjeld på majorstuen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...