Gå til innhold

Klødde noe sinnsykt over hele kroppen i natt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har klødd en del når jeg skal legge meg i det siste, men ikke sånn som i natt. Vurderer å ringe føden og høre? Er førstegangsfødende med termin 24.juli. Har gjennom hele svangerskapet brukt Sebamed dusjolje i stedet for såpe. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest at det er noe som heter svangersakpseksem.. det er usynlig og er ikke farlig.. og forsvinner etter hvert eller når du har født babyen

Skrevet

Ringte føden og de ville jeg skulle komme og ta noen prøver. Greit å sjekke det opp.

Skrevet

jepp :) lykketil

Skrevet

Det var bra. Godt å sjekke. Kan jo være du klør pga vann i kroppen. Det er det mange som gjør. Nå når det er så varmt, kommer det ofte mye vann. Som fører til at du klør....

Skrevet

Da er jeg tilbake. De tok det veldig på alvor og tok diverse blodprøver, registrerte spark og hjertefrekvens på babyen over en 20 min perode, samt målte blodtrykk og foretok ultralyd. Fikk ikke svar på alle prøvene for noen måtte sendes avsted, men hadde noen forhøyede verdier og skal derfor ta nye prøver på mandag. Føles godt å bli fulgt godt opp....

Skrevet

Ja det er jeg enig i... =)

Jeg klødde også litt inatt, eller det kilte litt rundt om på bena...

Du får ha lykke til! =)

Skrevet

Lykkelig&spent:

Har du røde prikker der du klødde, ligner på kviser eller eksem?

Skrevet

Har fått noe liknende oppe på ryggen bare, men tror det kommer av kløing/kloring....? Små røde klor/nupper som småblør litt når jeg har klødd på dem...

Skrevet

har noe av det samme. Små røde prikker på kroppen, spesielt på magen. Noen er nok et resultat av dårlig barbering...men de andre klør litt, ca 20 stk rundt magen. Jeg har også snakket med føden, og avventer svar derfra snart. Gjør ikke saken bedre at minsten akkurat er ferdig med vannkopper...men jeg har hatt det, så det skal ikke være det. Men best å være sikker! Men jeg antar det bare er svangerskapskløe, hadde det sist også, men da uten røde prikker. Er i uke 39, så de kan vel ta henne ut om de er i tvil tenker jeg.... Ja, ja. Lykke til uansett!

Skrevet

Jeg også klør endel . Ingen merker , men grusomt!

Skal til kontroll på tirsdag . Får ta det opp da.

Hvorfor tar de prøver ved kløe ?

Skrevet

God kveld! De tar prøver for å sjekke om det er bare svangerskapskløe/eksem, eller om det kan være svangerskapsforgiftning. Svangerskapskløe er ganske normalt, og er mest rundt magen, men om du klør over hele deg noe veldig, skal du inn for å sjekke om det kan være svangerskapsforgiftning. Men da får du visstnok ofte også vann i kroppen og protein i urinen og slikt. Så stort sett går det nok greit! Føden sa til meg i dag at det antagelig ikke var noe spesielt siden det ikke klødde værre, og jeg ikke klødde under føtter og i hender. Men at jeg skulle ringe igjen på mandag om det tiltok eller jeg var bekymret. Så det ordner seg nok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...