Gjest Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Nå når været er fint og folk nyter en utepils og tar seg en fest må jeg si at jeg blir kanon misunnlig. Tulla mi blir to måneder i morgen 3 juli og jeg føler meg klar for å ta en tur på byn. Synes dere det er for tidlig eller er det greit liksom??? Er redd folk skal tenke at jeg er en dårlig mor.
Linnea&Julie Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 du er ingen dårlig mor om du tar deg en tur ut!!!!! Kos deg
Hilde_85 Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Er du klar for det så syns jeg godt du kan ta deg en tur ut
fiskelisken Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg skal ut til lørdag med venninner og jeg gleder meg som bare det Gutten min er 10 uker da og faren skal være hjemme sammen med han. Det jeg syntes er litt kjedelig er pumpinga og kasting av mm dagen etterpå.Også håper jeg han tåler mme..tror vi skal prøve Hipp så får vi se
Mamman*til*Lukas Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Jeg gikk ut første gang da gutten min var 5 uker gammel. Farmor var barnevakt, og det gikk heelt supert! Prøvde ut flaske og mme et par dager i forveien, for å være sikker på at det gikk fint. Og det gjorde det! Vet ikke om du ammer eller gir flaske til vanlig, men hvis du ammer og det er første gang hun skal få flaske, så anbefaler jeg MAM ultivent flaskene (får kjøpt de i dagligvareforretning). De har en litt annerledes smukk enn på f.eks. Avent-flaskene, og lillegutt her i gården tok denne flasken med en gang. Avent-flaskene derimot, de balte han noe forferdelig med. I tillegg er MAM flaskene ventilert i bunnen, så Og så brukte vi NAN sin ferdigblandete mme, som farmor bare varmet i vannbad. Enkelt og greit. Eneste som var kjipa, var at jeg ikke var flink nok til å pumpe meg de timene jeg ikke ammet, så produksjonen gikk litt ned... Men det var verdt det! Storkoste meg ute med venner, og fikk endelig litt tid der jeg ikke tenkte KUN på bleieskift og pupping. Og jeg føler meg ikke som noen dårlig mor fordi jeg tar en tur ut i blant. Tvert i mot så tror jeg at jeg blir en bedre mor for min lillegutt, når jeg får litt tid for meg selv inniblant også. Dette er helt forskjellig fra mor til mor, noen har ikke lyst å være fra barnet sitt ett sekund, mens andre syns bare det er deilig med litt fri. Så jeg synes iallefall det er greit, og synes ikke du er en dårlig mor av den grunn. KOS DEG!! Det har du fortjent.
Mamman*til*Lukas Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Oj, så jeg manglet noe i en setning der. MAM-flaskene er ventilert i bunnen, så babyen slipper å slippe sugetaket for å unngå at smukken blir flat. Og det gir også mindre luft i magen under måltidet.
Gjest Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Det var godt å lese :-) Da skal mormor få passe tulla en kveld i helga :-) Gleder meg til å få tankene over på noe annet enn pupp og bleieskift. Takk for tips forresten :-D
shimonie Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 syns du bare skal gå ut og kose deg med god samvittighet=) er ikke alle av oss som syns det er nok med babysnakk og bæsjebleier 24/7 vettu=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå