herethereandeverywhere<3 Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 jeg er litt usikker. Vi har tre gutter, en fireåring og to toåringer, og han ønsker seg ei lita jente. Jeg tror det er store sjanser for at det blir en gutt til hvis det skulle bli noe, siden alle guttene i has familie kun har fått gutter. Hvis vi skal fortsette til det blir ei jente kan det jo bli voldsomt mange....he he Jeg tar gjerne imot en bebi til, men det er en del faktorer som bremser meg. For det første må vi igjennom assistert befruktning, og siden det er barn nr fire må vi dekke alt selv. For det andre har jeg endelig fått tilbake kroppen min etter tvillingene, og for det tredje kunne jeg egentlig tenke meg å komme meg ut i jobb igjen snart (vært hjemme siden eldstemann ble født). Men jeg er så himla ambivalent........har lyst på barn, men er ikke helt klar for flere graviditeter, eller ammeperioder for den del.... Skikkelig vanskelig synes jeg, for han er kjempegira!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Si at du trenger 6 måneder for å se det ann, ingen masing i mellom tiden.
Northernlights Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Hvis det kun er for å få jente, så blir det helt feil,da.Stakkars gutten, om det blir gutt... Var min første tanke. Jeg har 4 gutter selv, og det er det ingenting i veien med, Men det er 2 jenter i midten,da. =o)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Kjenner meg litt igjen, men bare litt, har bare en fra før, mannen min vl gjerne ha fler, men vi må også gjennom ass.befruktning, og det er skikkelig tungt med hormonkurer osv. Jeg kunne også tenke meg en til, men orker rett og slett ikke tanken på å bli et monster igjen pga hormoner og usikkerhet, stakkars den vi har fra før tenker jeg da.... Er et vasnkelig dilemma det der, det viktigeste er at begge er 100% klare for en graviditet til tenker jeg...
maria isabell Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 viss ønsket om jente er så sterkt og dere like vell må betale for det...reis til usa og få 100 prosent sikkert at det blir jente og 70 prosent sikkert at dere blir gravid og 20 prosent sjangse for tvillinger igjenn..nå når dollaren er lav koster det 100 tusen:) personlig syntes eg det er fælt å velge ut etter kjønn etter egget er befruktet,men det er iallefall en mulighet:) du kan jo tenke på det en stund,det er tross alt du som må gjennomgå det og sjangsen for tvillinger øker jo igjen...kanskje to tvillingsvangerskap på 3 år blir litt vel tungt:)
herethereandeverywhere<3 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2008 babyen vil jo være like velkommen uansett hva slags kjønn det er, så det er ikke det som vil være det avgjørende, men han hadde nok syntes det var stas med ei lita jente.... Jeg har sagt vi kan adoptere, men det vil han ikke.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2008 jeg har hatt tre runder med ivf og reagerer ikke i det hele tatt på hormonene, så det tar jeg helt med ro. Dreier seg nok mest om at jeg egentlig er veldig fornøyd med de tre jeg har og kjenner ikke oe behov for flere babyer akkurat nå. Gutta har endelig begynt å sove hele natten og ting fungerer veldig fint her, så jeg har vel kanskje lyst til å sove et par år (he he) før jeg setter igang med en ny runde.... Men han er nesten 10 år eldre enn meg, så jeg skjøner at han er litt mer gira.. Vi får se hva som skjer. Det skal i allefall være nøye gjennomtenkt og debattert ;-)
maria isabell Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 adopsjon er jo en fin ting..kanskje han kan tenke på adopsjon i 6 mnd og du på graviditet...har veldig lyst å adoptere selv,men det går desverre ikke...adopterer dere fra kina er det 90 prosent sikkert at dere får en jente, men dere hadde sikkert fått en gutt:) hihi:) ( selv om dere ikke MÅ ha jente forstår eg at det er ønskelig) har mangen i familien som har adoptert..fungerer strålende:) det er ofte slik at damen ikke har problem med adopsjon,mens mannen må tenke litt:) kanskje han ombestemmer seg? min mann har 5 jenter,er gravid og vi venter gutt:) det kan snu:)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Han blir ikke mindre gira om det går litt tid :-) Så bare vent du. Han kan sikkert forstå at du trenger å gjøre litt annet en periode :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå