Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det? Hvordan vet man om man har det?

Jeg har fått seriøst mye kløe på bena, mest bak knærne, men også oppover lårene og nedover leggene.

Burde jeg nevne det for lege/jordmor?

Jeg klarer jo ikke la være å klø..så ser jo ikke fint ut. Masse små-sår...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest et sted (tror kanskje det var bam gravid) at man burde si ifra.. Men husker ikke hvorfor..

Skrevet

Jeg mener også jeg har hørt man burde si ifra, ja.

Men jeg har ikke neste time før om 1 mnd, burde jeg gjøre noe med det før?

Skrevet

ja, du burde ringe lege/jordmor,dt er jo derfor dt er kjekt me tlf:P

neida,men min lege har bare sagt at dt er bare te å ringe om dt sku oppstå noe som jeg lurer på..

ring du,så har du gjort det og han/hun biter nok ikke;)

Skrevet

Skal ringe, tror heller ikke jeg blir bitt nei ;p

Skrevet

er det ikke bare visst en klør i håndflatene og under fotsålene det kan være noe??

for jeg klør som bare det på legger og armer hehe.. kan jo være fordi huden strekker seg eller en er ekstra tør i huden..

men å ringe legen er nok best ja :)

skulle vært et par leger her inne hver dag hehehe..

Skrevet

Fant dette på ekspertsvar:

Hei. Jeg tror jeg har fått svangerskapskløe. Kan du si litt om hvorfor man klør, hvor man klør og hva som hjelper. Har bare hørt det uttrykket og tenkt det må være det jeg har siden mage, rygg og legger kløes til blods her... trenger ingo om dette....

Kjære Anonym

Har du fått skikkelig svangerskapskløe er det faktiskt viktig at du blir sendt videre til en spesiist slik at de kan sjekke nyre og leverfunksjonen din, for det kan være en skikkelig belastning på disse organene.

Det er desverre lite som hjelper av vanlige remedier, men du kan prøve hvitvask, som du får på apoteket, eurax og i noen tilfeller også allergimedisiner, men de siste må du få av legen din.

Selv hadde jeg veldig god effekt av akupunktur, men jeg måtte gå en gang i uken, men det gjorde at jeg i det minste greide å sove litt om natten.

Skikkelig slitsom plage dette også.

Men altså viktig å få sjekket det skikkelig, for du kan bli ordentlig syk av det i værste fall.

Riktig lykke til videre!

Vennlig hilsen Jordmor Siri von Krogh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...