Gå til innhold

hva slags legge rutine har dere? (17mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

..er det mye hyl og kamp? lillegutt legger seg så greit med pappaen,mens med meg er det drama når han kommer i senga...litt slitsomt ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 19 mnd, og her får hun kveldsmat 18.30-19.00. Etter det går vi på badet hvor vi vasker ansikt og hender, pusser tenner og har på pysj. Så går vi inn på soverommet, som er mørkt, sier natta og glad i deg og går ut.

Skrevet

Mat kvart over seks - halv syv. Inn på badet for nattstell, og legger han. Ingen gråting, og hvis d er d varer d max 2-3 minutter. Høres ut som han har deg litt rundt lillefingeren:) Og han vet godt at han har det med deg, og ikke pappa'n, hehe:) Bare legg han ned neste gang, og gå ut - så gir han seg etterhvert like fort for deg som med pappa'n! Er ikke så gøy det der, vi måtte gjennom en liten skrike periode for å få d så greit som vi har d nå, hvor vi hadde en regel om og ikke gå inn før d var gått 5 minutter. Funket raskt det :) For nå gidder han ikke, når han vet han må stå så lenge, for så lite oppmerksomhet som han får når vi først komer inn.

Skrevet

Hvis du er mye alene med barne og pappaen ikke er der like ofte som deg, er det mulig han blir litt mamma dalt og tester deg ut litt. det er veldig vanlig og har hatt samme problem som deg... han var en engel med pappaen sin og ikke så engel med meg..

bare ha bein i nesa og ikke gi deg og la han få viljen sin, da er det gjort:)

Kan trøste deg med at det vil gå over med alderen, men prøv og la evt pappaen være mere med barnet..

(hvis det er tilfellet at du er mye alene med han)

Skrevet

Samme her.

Faren jobber offshore og er mye borte. Når han legger sønnen vår, er det bare å legge han ned, stryke litt og synge, så sover han.

Når jeg gjør det samme er det å legge han ned, stryke, synge, gå ut, han opp igjen, kaster dynen på gulvet, hopper og ler litt, jeg inn igjen, legger han ned, stryker mens han prøver å slå meg i fjeset mens han ler, han snur seg, opp igjen, jeg ut, kaster dynen på gulvet osv osv osv....

Det var bedre før når han gråt når jeg gikk ut, da skjønte han tegningen, men nå driter han i det. Det er bare ekstra fritid for han så han kan kaste dynen på gulvet.....

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...