Gå til innhold

Positiv test før IKM dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har testet positivt før IKM datoen og som forts fikk TR?

Synes å ha lest at noen får positiv test såpass tidlig, men at TR kommer til fast tid og det har ført til en SA..

Testet positivt 4- 5 dager før IKM, IKM er på fredag og kjenner jeg er litt engstelig for at TR skal komme.

Setter pris på erfaringer!(:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg bare visst hva IKM, TR og SA var for noe?

Skrevet

(Da fikke jeg sjekket ut forkortelsene dine!)

Det stemmer at det er fullt mulig å få positiv gr.test noen dager før mens, selv om det ikke var mitt tilfelle. Måtte bruke 2 stk alle 3 grav.

Tenk også på at ca. hver 4. grav. er en SA, iflg TR kommer. Dette merker så klart ikke kvinnene, siden TR kommer noen lunde til normal tid. Dumt å ta gleder på forskudd, men enda dummere er det å ta sorgene på forskudd!

Ta det med ro i noen dager, og slapp av. Ikke tenk for mye på dette og stress deg heller ikke rundt det.

I høst hadde jeg SA i 11. uke, etter å ha vendt seg til tanken, fortalt familie nyheten osv... Det var litt kjipt. Bare å ta kjeppen fatt på nytt, og tenke positivt for det!

Skrevet

Takk for bra innlegg! Tror dette skal gå bra jeg! Skulle det skje noe er det en grunn til at det skjer... Og så er det som du sier, reise seg og prøve videre. Fikk et lite innfall i går kveld, og ikke umulig at det kommer flere..(;

Skrevet

IKM = Ikke kommende mens (mensen som vi IKKE ønsker skal komme selvsagt, men som er forventet denne dato dersom man ikke er gravid)

TR = Tante rød (mens)

SA = Spontanabort

Det er en teoretisk sjanse for kjemisk graviditet dersom du tester så tidlig. Altså at du har vært befruktet men at det ikke fester seg slik det skal og man får en normal el forsinket mens istedet. Hadde jeg vært deg hadde jeg for sikkerhetsskyld tatt en ny test rundt IKM. Men aller helst er du nok gravid :) GRATTIS!!!

Skrevet

Jeg hadde svak, men tydelig positiv test 4 dager før IKM. På IKM var testen negativ, og to dager etter IKM fikk jeg mensen (første gang noensinne mensen har vært for sen).

Men jeg ble "ordentlig" gravid syklusen etter!

Så dessverre er det bare én ting å gjøre - vente... Selv om det er utrolig kjedelig!

Skrevet

Takk! Håper virkelig TR holder seg unna det neste året! Hadde egentlig planlagt til å vente med testingen til IKM, evnt dagen etter- men er ikke så lett gitt..

Forrige mnd sank tempen dagen før IKM, det har den ikke gjort denne gangen. Tror nok jeg er gravid, men kjøper nok en test og tar i morgen for sikkerhetsskyld. Testet positivt med CB dig både man og tirs.

Litt for spennende dette her(:

Skrevet

Hei! Hvordan har det gått med deg???

Skrevet

Heisann! Tok en test på fredag- på IKM, positiv som bare det(: Så det har gått så fint så!! Er så glad, og det var utrolig godt å komme over fredagen(o: Nå er jeg 4+4 og ser frem mot tiden som kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...