Gå til innhold

Er jeg den eneste som raser opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører så mange klage, men så er det bare småtterier det klages over jo. Jeg har nok gått opp 4kg allerede, og er bare i uke 14+6. enda så var jeg overvektig fra før, så burde ikke lagt på meg et gram før slutten men :(

Har vært en del kvalm, og spise er det eneste som har hjulpet. Er utrolig lite aktiv, fordi jeg er trøtt og sliten heeele tiden. Er i tillegg mye sulten, og føler meg svimmel og uvel hvis jeg ikke spiser ofte nok. Får dårlig samvittighet jeg, og lurer på om det bare er jeg som går mye opp.. Men viljestyrke, hva er det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hva er viljestyrke, men hva spiser du? Salater er jo kjempegodt i varmen, også er det i tillegg magert.

For ikke å snakke om meloner, vannmelon, honningmelon nam nam. :-)

Jeg er også stor. får stadig vekk spørsmål om hvor mange babyer jeg venter, men etter to ultralyder føler jeg meg trygg på at det kun er 1 baby inni magen min.

Skrevet

Jeg synes salat er godt, men ikke resten av familien, så da er det stusselig å lage bare til seg selv. Spiser en del melon, for jeg får ikke i meg nok drikke i varmen, melon er godt :)

Men spiser nok ofte en skive ekstra til måltidene, og gjerne et ekstra måltid mellom lunsj og middag, for blir så skrekkelig sulten om det går mer enn 3-4 timer mellom måltidene. Blir nok for mye is i varmen også.. uff og uff, skulle jo være flink men.. Blir litt deppa, veeet det blir tungt nok med all ekstra-vekta mot slutten og under fødselen :(

Skrevet

Heisan!

tenkte jeg skulle trøste deg med at du ikke er den eneste som gikk mye opp i vekt i starten av svangerskapet. Da jeg var i uke 15/16 hadde jeg gått opp litt over 8 kg...

har blitt mere nå, ligger på ca 20kg+ og er i uke 40. Så vektøkningen kan gå i bølge daler. Gjorde hvertfall det for meg.

Håper det er litt til hjelp.

Skrevet

Tusen takk, det var til hjelp :) Føte meg alldeles alene med såpass vektoppgang ;)

Håper jeg kan klare meg med maks 20kg også, for jeg veide alt for mye da jeg ble gravid. Håper jeg også får litt mindre vektoppgang etterhvert..

Lykke til med fødsel, heldig du som snart får se din lille :)

Skrevet

Vet det er teit spm, men hva veide du ved 1. kontroll el.ca 8 uker?

Er litt overvektig selv. Skulle vært 65kg, men veide 80kg så kremter litt med deg, så skal vi se om jeg klarer meg under 20 maks også ;-)

Skrevet

Jeg er 170 høy og veide sånn ca 97 kg da jeg ble gravid.. Uff, ikke stolt av det, men er neimen ikke lett å gå ned i vekt når energien er på bunn heller, og kiloene har satt seg fast etter mine forrige to graviditeter for 7 og 3,5 år siden tror jeg ;) Tror ikke jeg hadde lagt på meg noe til 8 ukers kontrollen, kiloene mine har kommet etterpå..

Hele problemet med vekta tror jeg at jeg må skylde på min idioti i ungdommen. La på meg fra 54 til 65 kg, og det var vel første gangen jeg slanket meg, som 17-18 åring.. Deretter har det blitt mange slankekurer og jojo-slanking. Farlig å slanke seg alle unge damer ;)

Skrevet

jeg er har også for mye i utgangspunktet... henger igjen etter de to forrige sv.skapene... Jeg er i uke 20 og har agt på meg 6 kg til nå :-/ Og hver eneste dag lover jeg meg selv at i dag er begynnelsen på mitt sunnere liv, men så går det skeis iløpet av dagen........:-/

Jeg trenger virkelig noen til å holde meg i ørene for ikke å gå opp så mye, men prøve å stagnere... være litt sunnere!

(la på meg 23 kg forrige gang, og iogmed at jeg bare er 157 cm høy, så er det MYE fordelt på de få kiloene...)

Skrevet

Jeg er i uke 38+2 nå og har gått opp ca 18-20 kg..

Sist gikk jeg opp 33 kg :-S

Denne gangen kom såogsi alt av kg til meg i 2-trim og ikke noe i første og 3 nesten så kan jo være du får litt ekstra i begynnelsen mens at det stagner av på slutten hos deg :-)

Skrevet

Hei, jeg gikk opp 6 kg på 12 uker... og nå skal jeg til ny kontroll på mandag og har nok gått opp enda mer.

Jeg er hverken over eller undervektig fra før av, men denne gangen har jeg altså gått opp myyye og veldig fort!

Men, sånn er det bare! Kan jo ikke slanke meg nå. Det får vi ta senere!

Så lenge jeg spiser sunt og holder meg litt i aktivitet hver dag, så får det bare være sånn.

Lykke til!

Skrevet

Takk for "trøst" ;)

Godt å vite at jeg ikke er den eneste som har gått opp mye tidlig i hvertfall. Trodde nesten det jeg, for hører om så mange flinke her inne. Kiloene SKAL av igjen en gang, det er jeg fast bestemt på, men ikke så lett å holde dem borte nå under graviditeten. Det får bli som det blir, får tro det ikke blir så mye i 3 trimester ;)

Tror nok jeg har litt vann i kroppen nå i varmen, ser slik ut på leggene mine, så jeg håper jeg kan unskylde en av kiloene der, når jeg skal til legen igjen neste onsdag ;)

Skrevet

hehe -du er IKKE alene !! har ikke turt å satt meg på vekta ennå...å jeg er bare 6 uker på vei !!! nå er jeg ganske skranten til vanlig, klarer lissom ikke å legge på meg, men når jeg er gravid, da tar d helt av...sist gang gikk jeg opp mer enn 35 kg ! d er mye... ! gikk opp 13 kg første trimesteret ... ;o)) d var heelt sykt. spiste jo stort sett d jeg ville da, så ble jo mye godsaker, men var nok mye vann å sånn i kroppen å. har allerede begynt å få mage denne gangen da, sist gang hadde jeg ikke gravidmage (så bare tjukk ut hehe) før jeg var 6 mnd på vei.. så kanskje jeg blir enda større denne gangen, da ;-P d kunne jo blitt interessant hehe ;o)) keiko 2 da, i så fall ;o)) skal uansett kose meg =))) d er lov d ;o))

Skrevet

Hehe.. Deilig å høre at jeg ikke er den eneste i hvertfall ;)

Så blir humøret bittelitt bedre ;)

Skrevet

yes da..henger meg på denne..

slanket meg før jeg ble gravid å tok av en del..ikke så mangen kg,men gikk en del inn i cm..

men så ble jeg jo gravid,å all motivasjon forsvant,så når en slutter på en kur sånn pang ,så er d jo klart at en fyker opp de kg en har gått ned ehh..

så jeg er altså då 1.67cm ,å veide 82kg..så d var jo ikke lite i utgangspunktet..å er nå over 90..jeg er 32 uker..å ennå 8 uker igjen..hvor skal dette ende?

men jeg kan ikke forvente så mye heller da ,når jeg ikke er i aktivitet lenger,pga bekkenløsning og låsning :(så til dere som ikke trener noe nå,eller ikke er i aktivitet pga ting og tang,så trøst dere med at når vi begynner å gå etterpå nå så kommer vi nok fort ned i vår egen vekt igjen..;)så håper vi på at ammingen skal stjele litt fra oss og hehe

Gjest MariRari
Skrevet

Amming hjalp ingenting for min del sist. Det gjorde meg bare ekstra sulten og godtesyk........

Skrevet

jaija..vi er ingen like på d området..,noen tar av myyye med amming andre ikke..

vi får bare håpe ;)

Skrevet

Jeg har erfaring fra mine to forrige, at amming ikke hjalp på vekta for min del. Jeg ammet frem til barna ble over 1 år. Men er vel ikke sikkert jeg var heeelt flink med sunt kosthold samtidig da, uten at jeg husker helt.. ehh ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...