cyberkit *fødeklar* Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har planer om å fikse på den ene tatoveringen min på leggen.. Kan jeg gjøre det mens jeg er gravid?
minimee->Trym Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Hadde samme planer faktisk, fikk tattoo i bursdagsgave nemlig! Men har ikke sjekket ut noe om det egentlig. Det er jo lokalt, samtidig som det trenger inn i hud(og muligens blodet)??? Bør høre med lege først tror jeg...
cyberkit *fødeklar* Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2008 Takk for svar Nei, er bare en liten tatovering Hadde så lyst å få ordna på den i løpet av sommeren, men gjør det jo selvfølgelig ikke hvis det kan være skadelig for babyen..
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 beste tiden for å tattovere seg er på høsten. pga tattoveringer blir skjoldete når de får sol på seg de første mnd. en kompis er tattovør.
Mama B Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 sorry kort svar..:-) Har lest endel steder at taoveringer forandrer form under graviditeten, strekker seg.., og selv om det er på leggen kan det jo være leggene er litt større enn normalt...:-)
Gurine Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Har sett på Miami Ink på Discovery channel, og der var det for litt siden snakk om tatovering ved graviditet. Det er ikke noe skadelig for foster med tatovering under graviditet. Men han ville ikke tatovere gravide, og anbefalte det absolutt ikke. Dette fordi gravide kvinner har mer vann i kroppen enn en ikke-gravid. Det vil derfor sive mer væske ut fra huden under tatoveringen. Det er da lettere for at fargestoffene flyter mer utover, og fargen blir ikke like skarp som den skal være, -tatoveringen blir blass. Bare til info, hva tatovører gjør her i norge vet jeg ikke, eller om dem vet om det med graviditet og mer vann i kroppen. Men de er proffe der borte, så jeg hadde nok valgt å vente
Penger Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Syntes du bør vente litt, da det er en viss infeksjons fare.
maleen Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 En kamerat av meg driver en tatoosjappe, han tatoverer ikke gravide eller ammende kvinner. Så vent til du er ferdig med både å gå gravid og amme. Du klarer å vente.
cyberkit *fødeklar* Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. juli 2008 jaja, får smøre meg med litt tålmodighet da.. *sukk*
minimee->Trym Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 Jeg venter på deg, hvis du venter på meg ;-) Men du har vel termin tidligere enn meg tenker jeg *
cyberkit *fødeklar* Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. juli 2008 Deal! Hehehe Har termin 10/10, men regner med ho popper ut siste uka i september ellerno
AO3 Skrevet 3. juli 2008 #15 Skrevet 3. juli 2008 Da faar du flere ting aa glede deg til etter graviditeten, vet du! En tatovering skal du jo ha glede av hele livet, akkurat som babyen. Jeg har en i korsryggen, er litt spent paa hvordan den vil utvikle seg i graviditeten, men den gaar ikke noe ut mot sidene, bare oppover, saa jeg haaper den ikke sklir utover pga vektoekning rundt hoftene. Foreloebig ser den helt fin ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå