Gå til innhold

Kvalm og spyr


Angel85

Anbefalte innlegg

hei

 

Dette er mitt første svangerskap, og jeg er så dårlg.

Jeg spyr opp alt jeg får i meg pluss litt til, og er kvalm i ca 12 timer i døgnet..

Noen som har noe gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kansje en idee og si at jeg er ni uker på vei og har vært dårlig i tre uker men blir bare værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var jeg i forrige svangerskap og fant til slutt ut at ingenting hjalp (prøvde epler, eplejuice/farris, ingefær, spise lite og ofte, reisesyketabl utstedt av lege osv) så eneste jeg endte opp med var å spise ting som ikke var vondt å få i retur (i mitt tilfelle rugsprø med hvitost eller rugsprø med banan, salat og hvitt, ukrydret kjøtt).

 

Denne gangen syns jeg det hjelper å ha mat i magen hele tiden, og selv om jeg brekker meg mye, så er det ikke like mye oppkast denne gangen. Spiser fortsatt rugsprø regelmessig men er litt mer utvidet i middagsrepertoaret mitt, bare at jeg ikke orker å lage noe selv.

 

Du får prøve deg litt frem og se hvordan du enklest får hverdagene til å gå rundt - skjønner godt hvordan du har det og det føles helt forj**lig en periode nå, men trøsten er at det forhåpentligvis snart gir seg. Jeg og ei venninne hadde hyperemesis begge to i første svangerskap og hos henne gav det seg i uke 13-15 mens hos meg rundt uke 20 - deretter ble svangerskapet strålende lett! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...