Gå til innhold

Har så lyst på ett barn til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men samboern min vil ikke. Huff, aner ikke hva jeg skal gjøre, blir så deppa av dette. Barnet vårt er 2,5 år, og vi er fortsatt relativt unge, så vi har jo litt tid på oss, men han er så utrolig bastant på dette, at han kun vil ha ett barn. (Før vi fikk barn ville han ha to..)

Får vondt i magen og klump i halsen når jeg ser nyfødte babyer, gravidmager, eller rett og slett små barn som er søsken, ønsker så utrolig sterkt ett barn til, og en søster/bror til barnet vårt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han går seg til med litt tid??

Skrevet

Gjør som meg: Gjør det klinkende klart at du ønsker en til, og si klart fra at du slutter med prevensjon. Hvis han ikke ønsker flere, må han ta ansvaret selv med gummi. Min tok ikke ansvar, og resultatet ble nr 2 som han nå er like glad i som nr 1.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Min mann var det samme. Før vi fikk barn, hadde han lyst på 3-4. Etter at datteren kom, sa han det var nok. Jeg sa jeg ikke skulle ta p-piller og sånn var det bare. Hadde en MA, og så en SA og begynte da med p-piller likevel. Var så lei meg at jeg mistet, orket det ikke igjen.

Ga klar beskjed mange ganger at jeg hadde lyst på flere barn. Da jenta vår var 6 1/2 år ( ! ), så kom han plutselig og sa at kanskje vi burde fått ett barn til. Jenta hadde så veldig lyst og var eneste av hennes venner som ikke hadde søsken. Jeg sluttet med p-piller og ble gravid med en gang, før han kunne ombestemme seg! Er i uke 25 nå.

Ikke gi opp, og ikke la han tro at du bare aksepterer dette. Nå får jeg endelig et barn til, men jeg er mye eldre (38 år) og merker at det ikke er så lett som det var før. Men er utrolig glad for at han sa ja og at datteren vår får en lillesøster eller lillebror om ikke så lenge. Ikke mas på mannen din, men gi beskjed regelmessig at du fortsatt ønsker deg et barn til, og at du synes det blir trist for barnet dere har fra før hvis h*n ikke får søsken.

Klem!

Skrevet

Har sagt det til han, at jeg tenker på å ta ut spiralen. Det synes han er helt greit sier han, og skjønner det godt. Må jo bare gi han tid, kanskje han går med på en til etterhvert? Dersom jeg hadde blitt gravid nå, hadde det blitt 3,5 år mellom. Vil ikke så mye større aldersforskjell enn det jeg, men jeg har jo ikke noe valg da!

Må vel bare være tålmodig jeg da, blir bare gal av dette her, for han sier bare at han ikke vet om han vil ha flere barn senere :/

Skrevet

Ta ut spiralen og la han ta ansvar for prevensjon er stund fremover.

Så kan du spørre han hva han har tenkt å si til det barnet dere har i dag, når hun om noen år spør hvorfor hun ikke har søsken.

Håper du klarer å snu han:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...