LizzyG Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Tror dere på denne miljøkrisen politikere sier vi har, eller tror dere det er oppspinn for å få inn mer penger? Jeg stiller meg litt tvilende.
Labambie Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Har liten tro på det desverre. Men vi nordmenn er flinke til å kaste oss på dette med lukkede og uskeptiske øyne. Det er slik at dette med klima går i bølger/perioder og slik vil det være. Nå har det blitt trendy å være miljøbevisst noe som selvsagt er flott for naturen. Men vi sluker nok informasjon litt for rått uten å stille spørsmål ved noe av det vi blir servert. Det er meget tvetydige resultater innen forskningen på dette,og flere forskere mener det er bare tull...
Gjest dagdrømmer Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Jeg tror på miljøkrisen, men tror at politikerne melker den for det de kan. I stedet for å finne bærekraftige løsninger kan vi jo bare betale klimakvoter, man legger hindringer i veien for bilistene samtidig som man øker bussprisene, man bygger nye veier framfor å satse skikkelig på jernbane. Bra at miljøet er på dagsorden, men man bør få fram dugnadsånden i folket i stedet for å finne muligheter for å kjøpe seg fri, en mulighet som begrenser seg til oss i rike land. Tror forøvrig ikke at fem milliarder mennesker kan ture fram so de vil her i verden uten at det får konsekvenser.
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Oppspin for å få inn meir pengar? Den var lite intelligent. Den norske stat har mykje meir pengar enn politikarane i alle parti (t.o.m. Frp) kan tillate seg å bruke. Så det var ein laber konspirasjonsteori. Miljøavgiftene i Norge er altfor små og puslete, særlig gjeld det på flyreiser. Miljøkrise? Den vestlige verda forbruker altfor mykje av jorda sine ressurser på bekostning av dei fattigaste i verda, og på bekostning av miljøet.
LizzyG Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2008 Nå tenkte jeg ikke på i bare Norge, men hele verden. Er vel ikke lite intelligent å tro at noen kan dikte opp kriser for å sope inn mer penger.
Gjest dagdrømmer Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 I utgangspunktet tror jeg at hvis hele verden ble mer miljøvennlig, ville den økonomiske utviklingen også stagnere. Har lite forståelse av samfunnsøkonomi altså, så jeg blir kanskje arrestert her, men skal miljøet beskyttes, må forbruket ned. Altså ingen penger å tjene for noen
LizzyG Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2008 Nei, de er jo avhengig av at vi kjøper bensin osv så det er nok noe rart her.
Har byttet nick ! Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Jeg skjønner ikke åssen det går ann å ikke tro på den? Driter i hva politikerene sier, men hører heller på hva vitenskapsmenn sier om saken. Så og si alle seriøse klimaforskere er enige om at klimaet globalt blir varmere. At det alltid har vært naturlige svingninger er alle enige om, men aldri har oppvarmingen gått så fort som nå. Uansett om man tror på det eller ikke, avgiftene er latterlig lave så de plager meg ikke. Forbruket må begrenses for dersom den globale oppvarmingen ikke skulle vært reelt, så finnes det uansett ikke ressurser nok til å opprettholde det forbuket vi har i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå