Gå til innhold

Øyet til babyen min virker litt irritert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det renner litt fra det innimellom, pluss at det er ganske mye øyevåg på det. Øyet er ikke rødt eller hovent. Noen foreslo å dryppe morsmelk i det, men det er 35 år siden vedkommende hadde baby selv, og jeg stoler ikke helt på alle rådene fra den kanten. Noen erfaringer? Eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk er den beste medisin, virker som antibiotica. Det gjelder for tette neser og sår hud osv også.

Sikker på du ikke har fått mascara i øyet til babyen da,.. Hehe...

Skrevet

hei.

det du skal bruke er satlvann. det får du kjøpt på apoteket.

Jenta mi hadde øyebetennelse 3 uker etter fødselen. da annbefalte dei det. Gjør det noen ganger for dag.

4 mnd siden fødsel, ikke 35 år::))

Skrevet

He, he, nei det var ikke mascara denne gangen. Det bruker hun bare ved spesielle anledninger.

Noen tips til hvordan jeg kan få melken på øyet lettest mulig? Feks presse ut litt på en skje og dryppe det rett på?

Skrevet

Min hadde også noe sånnt i 5ukers alderen. Kjøpte øyebadevann på aqpoteket å tok det vekk med kompresser. Gikk bort med en gang. Er ike uvanlig at det verker litt helt i starten. Morsmelk er et godt råd ja! Funker på allt sier de.

Skrevet

Hadde pumpet morsmelk som jeg tok i en liten 1 ml sprøyte og sprøytet litt på. Skal ikke mye til:) Ja jeg også tar bare på Jakob mascara ved helt spesielle anledninger. Skal liksom se litt forskjell fra fest og hverdag:)

Skrevet

Så lenge øyet ikke er rødt eller hovent kan det være tette tårekanaler (sønnen min har det samme) for der og renner det litt og blir sånn puss. Og jeg har fått vite av både lege og helsesøster at man kan dryppe morsmelk på øyet, så er nok ingen fare med det.

For å gjøre det lettes mulig kan man kanskje bruke en dråpeteller? om man har det (eller kjøpe i morgen) Men syns å ta det i en skje var en god ide og, men da må man jo passe på at den er sterilisert.

Skrevet

Min lille begynt å værke fra øyet. Jeg bare dryppa litt morsmelk i øyet hver gang jeg amma jeg. Lente meg over og klemma forsiktig på puppen, så det bare kom en dråpe om gangen. Kokte også vann som jeg avkjøla og skjula øyet med. Gikk bort i løpet av en dag!

Det sies at mm er det beste du kan bruke på tette neser og i øyer som er betente el.l....

Skrevet

Takk, da prøver jeg morsmelk først.

Skrevet

Min hadde tette tårekanaler på det ene øyet, så det kom mye puss. Jeg brukte morsmelk innimellom, men det som funket best her var å massere den innerste kroken i øyet hver dag. Så måtte jeg fortsette en god stund etter øyet hadde sluttet å væske også. Men nå er han helt bra. Så hvis det er tette tårekanaler som er problemet, anbefaler jeg det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...