Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Hva er årsakene til at noen ikke får til amming? Hva er det som ikke går? Mener ikke å være frekk med dette spørsmålet, men jeg lurer veldig på det. Jeg hadde gruet meg til ammepresset før jeg fødte og var redd for ikke å få det til, men så gikk det helt fint med en gang. Har skjønt at jeg er veldig heldig med det. Har snakket med andre mødre som gir flaske da det ikke gikk å amme, men jeg har ikke turt å spørre nærmere om det.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 for min del var det brystbetennelse på brystbetennelse som forårsaket ammeproblemer, mini ville til slutt ikke ha bryst og jeg gikk over til å pumpe. pumpet til han var 5 mnd gammel før jeg ga opp, da ville han ikke ha mer. det var i hvert fall min grunn, men skal forsøke meg på amming denne gangen og satse på at alt går bra )
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Når du skriver ikke få til virker det nesten som en idrettsgren der, hvis man ikke kan hoppe over 120 ikke får medalje... Jeg vil si å ikke amme av ulike grunner. Så over til spørsmålet ditt. Har vært veldig mange innlegg om amming i det siste. Og for å gjenta meg selv Psykiske problemer f.eks. gamle overgrep Medisiner som gjør at amming ikke er tilrådelig Fysiske problemer, smerter osv. Jobb som krever overnatting. Det er frekt å spørre folk hvorfor de ikke ammer. Det er høyst privat.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Samme her, nesten alle mine venninner sleit med amminga og gikk fort over til mme, så jeg grudde meg og regna med jeg ikke skulle få det til jeg heller. Men bortsett fra at baby ikke tok brystet rett etter fødselen så har det gått smertefritt her, og jeg er veldig takknemlig for det
Dunder Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Vesla hadde feil sugeteknikk. Altså at hun ikke la munnen ordentlig rundt brystvorten, hun bare "bet" i tuppen. Det kan være hun ville fått det til etterhvert, hvis jeg hadde øvd lenge. Men det gjorde så sinnsykt vondt at jeg ved et par anledninger spydde utover hele ungen. Så etter et par uker sluttet jeg, og begynte å pumpe i stendet. Pumpet i ca. 6 måneder.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Skulle bare mangle at du sluttet Dunder. Det hørtes ikke akkurat ut som den store opplevelsen for hverken mor eller barn. Iiiik
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Jeg syns også det er frekt å spørre om sånt, så der for spør jeg her hvor folk kan svare frivillig. HI
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 I mitt tilfelle var det jobb som gjorde at jeg ga mme fra 4. uke.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Jeg blir så j..... irritert når folk roser seg selv for hvor flinke de er fordi de har ammet til den og den måneden. Selvskryt er ekkelt og det er vel heller ikke de som har bestemt sin egen genetikk. At de ikke har opplevd grove overgrep som gjør at de ikke kan amme gjør de ikke flinke men HELDIGE.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Jeg synes ikke det er frekt å spørre om sånt. Blir jo spurt om alt mulig annet når man har barn, og vet at noen synes det er bra å bli spurt, for da kan de få fortalt hvorfor, uten å føle at de gjør det for å forsvare seg. Det er jo ikke noe som trenger forsvares enten man velger å ikke amme, eller man ikke klarer det. Jeg tror mange sliter for lenge før de bestemmer seg for å la være å amme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå