Eo Ipso Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Den bøylen, eller bærehåndtaket på maxi-cosi-setet til nyfødte - er den bare en bærehank eller har den noen annen funksjon? Er det det samme om den står bendt bakover eller rett opp når man kjører?
Chris&Alex♂♂ Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 det er bare en bøyle på den ja. og den skal stå opp når man kjører. den blir som en veltebøyle som tar i mot setet om det skjer noe. ihvertfall hvis man ikke bruker base må den stå opp. har man base står setet mere fast, men det annbefales at man har bøylen opp for sikkerthets skyld=)
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har den. Mener det står i bruksanvisningen at den skal være oppe når man kjører. Hvordan sitter barnet ditt i den? Jeg trodde at poden skulle ligge, men slik stolen står så blir det mer sittende. Han er jo bare 1 mnd og kan jo ikke sitte. Det ser så ubehagelig ut stillingen han sitter i at jeg bar har hatt han i bilen 2 ganger og det da fordi vi ikke hadde noe valg... Har jeg kanskje plasert stolen feil.. hmm
Chris&Alex♂♂ Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 hmm tja altså de sitter mer i stolen når man har den i bilen enn om den står på gulvet inne med bay oppi. man ser forskjell da. men det kan også ha noe å si om setet i bilen skrår da vil det bli mindre liggestilling. men man må også passe på å ikke ta stolen for mye bakover i setet fordi man syntes barnet sitter for mye.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 bøylen er der for å ta imot når man kræsjer og får "ettersleng" liksom.. isteden for at ansiktet til babyen treffer seteryggen så gjør bøylen det, så den MÅ stå oppe:) er du usikker om du monterer rett, ville jeg gått der du kjøpte setet, og få noen til å hjelpe deg..
mamman til to gutter Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Hvor mye babyen sitter kommer an på hvordan setet i bilen er. Vi hadde en opel astra når mini ble født og i den er setet ganske skrått bakover mot ryggen og da var det nesten som om han satt. Etterhvert har vi kjøpt oss en ford mondeo og setet der er mye mindre skrått, så nå ligger han mer i setet.
Me & Ne Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 De skal sitte mer enn de ligger. Er visst det de fleste gjør feil hørte jeg på tv en gang,at man gjerne vil lene de bakover så mye som mulig. Ikke bra. Bøylen kan også tas bakover å fungere som en støtte på setet hvis det skal bruses som en stol inne el på bakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå