Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har noen spm som jeg lurer på om dere vil svare på. *Var det slik at dere "forklarte" dere for retten, hvordan bf evt har vært mot deg/dere, hvorfor barnet burde bo hos deg osv? *Fikk du ha vitner? *Hva skjer i en rettsak?
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har vært i rettsak pga BF og dette var det jeg fikk... - jeg fikk forklart meg, sa da også at jeg var ikke intresert i å snakke stygt om barnefar osv. forklarte fra start til slutt åssen BF har vært, vist fram bevis ( fra mobil tlf hvor jeg har meldinger fra BF. dommeren brydde seg ikke om å se de da! ) - hadde vitner : min mann, min mor, min svigermor og en fra barnehagen. Min mamma har hatt min sønn masse, siden vi bodde der det første året etter at jeg hadde fått min sønn. og svigermor jobber i barneværnet og ppt tjenesten. - det som skjer i en rettsak er at hvoer advokat sier sin sak, forklarer hva de vil at dommeren skal, og så er det hver av partene som forklarer seg og så evt vitner. Hvis du er veldig usikker så ta en prat med din advokat for hun/han kan fortelle deg hva du kan forvente seg og hvordan du bør kle/oppføre deg. Hun/han kan også komme med noen forslag på hva du kan forvente deg av sp.mål En ting jeg gjorde var å ta med meg en blokk og en penn som jeg noterte ting på som advokaten min så på underveis hvis det var noen ting jeg var uenig i når det gjaldt det BF sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå