Gå til innhold

Hvor mye skal man tåle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt tøyer dere grensen før dere ringer legen/jordmor? Jeg har hatt smerter i magen i fire dager nå, nede til høyre i magen. Det kan kjennes ut som luft-smerter, men er usikker på om det er det... Det gjør vondt å strekke på meg, det gjør vondt å hoste/nyse, det er vondt å ligge rett ut (for da strekker det), det er vondt å sitte litt foroverbøyd og det er vondt når jeg reiser meg opp... For alt jeg vet kan dette være helt normalt, og egentlig så er jeg ikke så veldig bekymret. Samtidig så vet jeg ikke hvor mye man skal tåle før man får sjekket opp at alt er som det skal, men er redd for å kontakte legen og bare virke som en hysterisk førstegangs-gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min lege sa i hvertfall at det var bare å ringe samme hva, selv om det bare er noe du lurer på. jeg mener at terskelen for å kontakte lege/jordmor er mye lavere i et svangerskap enn ellers....siden du har hatt vondt i magen i flere dager hadde jeg ville ringt lege/jm for og høre, og evt få time :)

Skrevet

Nei jeg tenker bare at har man vondt i flere dager og det er skikkelig plagsomt må det være bedre å ta en tur å sjekke opp enn å gå og bekymre seg. Littegranne vondter her og der kan jeg gå med på, men hvis jeg hadde hatt vondt i flere dager så ville jeg nok tatt meg en tur til legen ja.

Skrevet

Har selv hatt problemer med luftsmerter, også endel enda for å si det sånn. Men det sitter litt lenger opp hos meg i hvert fall.

Regner med at du har kommet litt ut i graviditeten, og hatt Gu-kontroll for å sjekke at fosteret sitter riktig i livmoren. Hadde en sp.abort i fjor og da spurte legen om jeg hadde slike smerter, da det kunne være grav. utenfor livmor... Det kan jo selvfølgelig bare være luftsmerter/forstoppelse??

Skrevet

bedre å spørre en gang for mye enn for lite, hvis du har mye smerter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...