surre Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har to skjønne barn med 16 måneders mellomrom. Men når jeg skulle fortelle omverden at jeg var gravid på ny var det nesten ingen som svarte med gratulerer. Fikk nesten en følelse av at dette var for tett og ikke akseptabelt. Arbeidsgiver ble nesten sur fordi jeg skulle ut i ny permisjon. Med førstemann var standardsvaret: gratulerer, så kjekt Flere som har opplevd dette?
ABC123:-) Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har ikke opplevd akkurat dette, da det er 2,5 år mellom våre to. Men at det var mindre "stas" rundt andremanns fødsel, det har jeg opplevd. Det hadde vel ikke nyhetens interesse lenger at vi kunne få barn... Ble litt såret, ja. Har aldri hørt om sånne holdninger rundt to tette som det du har opplevd. Hev deg over det!
Mamma til to tette Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har fått gratulasjoner men gud og hvermann skal samtidig fortelle meg "huff, det blir travelt!". T.o.m de som ikke har barn og som ikke en gang har peiling...men neida det var ikke planlagt men vi har alltid ønsket oss to barn så travelt hadde det jo blitt uansett. Og vi vil jo ikke vite bedre he he. Termin om en måned og nå bare gleder jeg meg til å få kroppen tilbake. Arbeidsgiver tok det forresten bra.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Kjenner meg igjen i det du skriver ja.. Blir 18 mnd mellom våre, og absolutt ALLE skal fortelle oss at det blir travelt med to bleiebarn.. De fleste reagerte med "Oj, DET var vel ikke helt planlagt vel?!" Også er familie og venner generellt mindre opptatt av graviditeten denne gangen.. Det er jo kanskje naturlig men... Er liksom litt påfallende at ALLE skulle være med å sponse med div utstyr til førstemann, men til andremann så er det akkurat som vi ikke trenger noenting
Line_78 Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Har også lagt merke til at mange er så opptatt av hvor slitsomt det er med to bleiebarn. Tror det må henge igjen fra gammelt av når det faktisk var en god del jobb med bleier. Vi har jo to bleiebarn, og kan ikke akkurat si at det er så veldig mye mer jobb å skifte bleier på to enn på en. Heller omvendt, vi var jo allerede inne i en god stim med bleieskift, dette kan vi ;-)
susemor-3 små Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Det er så mye som 22 mnd mellom våre fordi jeg ikke ble gravid før. Men vi fikk utelukkende positive tilbakemeldinger da vi meldte nr 2 sin ankomst. Men så visste omgivelsene også veldig godt at vi virkelig ønsket to tette... Har også fått ganske "greie" reaksjoner på at nr 3 er på vei, selv om veldig mange spør om han er uplanlagt, og nettopp det siste merker jeg sårer meg veldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå