Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har bt nå på 113/179 (har egen måler) og det er skyhøyt. Jeg har vært plaget med høyt blodtrykk siden jeg hadde svangerskapsforgiftning,og det virker som om jeg aldri skal bli kvitt det. Akkurat nå har jeg dundrene hodepine,og jeg skjelver. Jeg har tatt 4 bt-tabletter i håp om at det skal roe seg.. Jeg tør ikke dra til legen,da jeg er overvektig i tillegg og psyken min tåler ikke kjeft sånn som det er nå.. Forslag til hva jeg kan gjøre? Hjelper det med en kald dusj?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg foreslår legen, dessverre. Han kan da ikke kjefte bare for det! Jeg hadde store problemer med å få ned blodtrykket etter sv.forgiftning, og var lenge på sykehuset på grunn av dette. Hvis ikke du vil til legen, kan du prøve å legge deg til å sove. Kan ikke tenke meg noe annet som hjelper.
Stina <3 Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Det var da ett veldig høyt undertrykk Er målingen riktig? Får håpe at du ikke har sånn til å ha på håndleddet, de er ofte feil Ville nok ha tatt meg en tur til legen for å sjekke dette
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Nå er det gått ned til 92/158 (altså undertrykket først i begge innlegg) Så da satser jeg på det synker litt...
Stina <3 Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Da var det ikke så ille... Trodde undertrykket sto sist Er det som er vanlig
giggsi Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 undertrykket kan ikke synke så fort.Så det er nok ikke helt pålitelige målinger du har fått.Hvor lenge er det siden du fikk ungen? tok 4 mnd før mitt trykk var normalt etter sv.forgiftning.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 og hvilken blodtrykksmedisin er det du hiver i deg mange i slengen av?? Når du er så stressa og nervøs blir trykket ditt værre, og en kaldusj vil hvertfall få det til å stige... Slapp av, ta deg et glass vin (eller kanskje ikke når du har så mye medisin innabords) og et varmt bad hjelper. Og ikke mål mange ganger etter hverandre på samme arm, det blir også missvisende..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 ikke for å si noe stykt men du burde nok tatt deg en sjekk hos fastlegen din.undertrykket skal ikke være høyere enn 80 helst..det vil da si at hjertet ditt jobber en del hardere enn det burde. mitt forslag er at du sjekker opp i dette,ikke spis bt tabeletter i hytt og pine,og begynn å trim hvis du ikke gjør dette fra før.lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå