Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Hurra for DIB-politiet! hahahahaa! Var nok så dum at jeg skrev et innlegg og klaga litt over min situasjon tidligere i dag MED nick!!! Tror jeg ble satt i båsen av unge unge dumme alenemødre som sitter å tyner staten for penger.. Men spørsmålet mitt; Er det feil av meg å gjøre det beste ut av situasjonen jeg er kommet i, dvs å benytte meg av de tilbudene av støtteordninger aleneforeldre kan få, for å komme meg på bena igjen? For å få et ordentlig liv med en ordentlig jobb for å klare oss på best mulig måte videre i livet? Og hvorfor skal dette være negativt?
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Om jeg hadde vært alenemor så hadde jeg søkt ALT jeg kunne fått,skulle bare mangle at vi bruker det vi har rett på!! Og jeg signerer gjerne denne med nick
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Støtteordningene er der for en grunn, det er mange som virkelig trenger dem. Men noen, jeg sier noen, ingen bestemt i tankene, utnytter disse ordningene for å slippe å arbeide selv om de kan. Det syns jeg er galt.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Du skal jo ha alt du har rett på!!! Nå vet ikke jeg om det er noe mer du mener også da..... Har ikke lest det innlegget du snakker om....
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 nei, det er helt ok å benytte seg av de støtte ordningene som er. ta deg en utdanning når du kan, det bedrer livet for deg og ungene dine, og det kommer nok til å gagne samfunnet mer enn en som levere med flere unger nær fattigdomsgrensa og med lavt kunnskapsnivå. Slik kan en få fattigdommen til å gå i flere generasjoner. stå på, hilsen en som mener dette helt oppriktig, har aldri vært i situasjonen selv, har fullt studielån og hovedfag, og før familien sammen med far til mine barn. men tror ikke det er så fantastisk lett å være alene, og tror ikke det er så lett å komme seg i utdanning med barn, om en da ikke blir alene litt senere i livet når en er etablert i utdanning og arbeidslivet, ikke nødvendigvis veldig lett for verken mor eller barn
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Takk anonym 21.09 Jeg har ikke ment å komme i denne situasjonen noen gang. Jeg kunne heller tenkt meg en far til mitt barn som stilte opp, en mann i mitt liv, i stede for å være mutters alene og få penger for det. Derfor vil jeg så gjerne gjøre det beste. Jeg vil at VI skal klare oss, att ungen min ska få et bra liv og ikke måtte lide av å komme fra et hjem uten noe ressurser.. Jada... IKKE misforstå meg nå, men syns det er vanskeli å ordlegge meg rett her.. Kommer aldri mer til å skrive ting med nick, for jeg er nok for hårsår. Jeg vil så gjerne gjøre ting rett og føler jeg prøver hele tiden. HI
Penger Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Det er en grunn til at vi kaller oss selv sosialdemokrater. Vi lar ikke de som faller litt utenfor segle sin egen sjø. Gudene skal vite at jeg har sett resultatet av det på mange av mine reiser. Takk og lov for at vi har et system, der alle kan få hjelp til de kommer i gjenge og igjen kan bidra til storsamfunnet vårt. HI, ikke tenk på kritikken du får. Her inne får man kritikk for absolutt allt. Til og med ei dame som fikk kritikk fordi hun serverte pannekaker en dag i uka til barna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå