Gå til innhold

svigermor respekterer ikke mine regler....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg legger alltid jenta min halv syv-kvart på syv. I allefall før syv. Dette gjør jeg fordi det er en rutine og jenta mi er alltid klar for senga da... Hun er 1 år og 3 måneder....

I natt skulle hun sove hos svigers, og svigermor klager alltid på at hun aldri får henne i seng, aldri før ti tiden når hun sover der. Så jeg tenkte jeg skulle legge henne selv i dag hos svigers for å vise at hun sovner helt fint klokken 7

Da kommer svigermor inn "nei nei hun kan ikke legge seg nå". Så sier jeg at jo det går helt fint og hun har vært trøtt hele kvelden. Svigermor sier at, nei, hun kan ikke legge seg så tidlig her, da våkner henne bare, hun får legge seg når hun selv vil.... HALLO???? en unge på 1 år klarer ikke å si selv at den vil legge seg, og vil selvsagt være oppe lengst mulig...

Jeg syntes synd på datteren min som må være oppe helt overtrøtt til seine kvelden fordi det vil svigermor!! Blir så frustrert, men samtidig trenger vi jo barnevakt innimellom =( mannen min sier det er helt greit for hun blir ikke trøtt hos svigermor før ti tiden!!!!

Hun er jo kjempetrøtt stakkar! Svigermor liker ikke at hun gråter, hun er kjempeoverbeskyttende osv... syntes ikke dette er sundt for datteren min...og hun er der hver dag for svigermor er dagmamma....

Glad hun skal begynne i barnehage snart!!! Forresten sier svigermor at da skal hun hente henne i barnehagen når det passer henne. Jeg sier at da må hun si fra til meg først. hun sier "jaja, men de kjenner jo meg uti barnehagen så det går fint"

HALLO hun oppfører seg som det er henne som bestemmer over ungen min....og mannen min forsvarer henne ALLTID =(=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til dette ja! Min svigermor vet også best. Hun kan ikke gi ungen på nesten halvannet år brødskive, for hun er redd de ikke greier å spise det. Mannen min var i følge henne nesten 3 år før han spiste noe annet enn babygrøt og finmost middag. Og hun maser om at jeg må gi dem mer melk, minst en liter til dagen! For det var det som var anbefalt for 30-40 år siden. Barn må drikke saft, for vann er ikke godt. Og stakkars henne når hun sitter barnevakt, når vesla som har gått i over 3 måneder og som faktisk kan løpe fort, tusler rundt på plenen, må hun gå rett bak henne, i tilfelle hun skulle falle. Jeg har for lengst skjønt hvorfor mannen min er en pingle.

Skrevet

Og si ifra til barnehagen at de ikke skal la henne hente henne uten at du har gitt beskjed først...

Skrevet

kjenner meg igjen selv i dette her.. hun skjønner ikke hvorfor vi har rutiner på emilie og nå som det er sommerferie så kan hun jo HVERTFALL få være oppe lenger.

emilie legger seg i 7 tiden hun og og det står jeg på enda.

det med bhg kan du si fra om. er det noen andre enn du eller pappan som kommer og henter uten at dere har sagt fra så får de ikke ta henne med seg..

så så enkelt er det =) de kan ikke sende henne hjem selvom de kjenner de som henter henne uten tilatelse fra dere

Skrevet

Er det virkelig store problmet om svigermoren din vil kose litt ekstra med datteren din - dvs. legge henne litt senere slik at de får mer tid sammen? Om dere virkelig trenger barnevakt på kveldstid - så synst jeg nesten man må regne med litt forkjellige rutiner. Du sier at jenta di trenger å legge seg kl19. Da får du bare holde deg hjemme da.

Mulig du synst jeg er frekk, men er dette ditt største problem i hverdagen? Det finnes barn som har det verre....

Høres ut som du har større problemer med dette enn hva barnet ditt har. Uansett så har du løsningen - bli hjemme!

Skrevet

Flott at din svigermor har mulighet til å hente henne i barnehagen om du, dere skulle bli syke... Man må ta det gode med det onde noen ganger.

Skrevet

jeg ser ikke helt poenget i å holde henne oppe selvom hun sover hos svigers om hun er kjempe trøtt og bare blir overtrøtt osv. da kan dere heller levere henne litt før så de får mer tid på dagtid til å leke og kose med henne

Skrevet

Dette hadde jeg aldri akseptert!!!

Svigermor må begynne og respektere deg og dine valg som mor. Når det blir som dette er det jo tydelig at hun ikke respekterer deg, og da MÅ du si i fra. Hun må bare bli så sur og furten hun vil, men hun må skjønne at det er du som bestemmer.

Jeg synes det er bra at du skal ha jenta i barnehagen, for å la besteforeldre være dagmammaer tror jeg ikke alltid er så lurt...

Jeg regner med at når barnehagedagen er over, så vil du ha jenta di hjem og spise middag sammen, og være litt familie før det er sengetid. Da må bestemor sine ønsker om henting vike for det!

Begynn og sett grenser nå, og når den tid kommer varsler du barnehagen om at ingen andre enn deg og samboer skal hente jenta, om ikke det avtales på forhånd.

Men først, du kommer ikke utenom en alvorsprat med svigermor først, og du vil få det så mye bedre etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...