Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg setter ham på potten om morgenen i allefall. Har gjort dette i noen mnd. (13 mnd). Funker av og til, men det blir som regel en ekstradrit som kommer noen min senere...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Begynn når barnet viser interesse for å sitte på potta. Vi har ei jente som i lang tid bare ble sur da vi prøvde å ta fram potta på badet. Da synes jeg ikke det er noen vits i å presse henne. Da kan vi bare ende med at hun får et dårlig forhold til hele potta.
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Er nok ulike synspunkter her og kommer an på tid og lyst. Jeg personlig ser ikke poenget i å drive pottetrening før man har tenkt å bleieavvenne barnet (mest vanlig mellom 2,5 og 3 år), helt greit å la barnet få gå på do eller potte før denne tid om de selv vil, så klart! Men å sette det på do og potte når de likevel somregel er for små til å bli tørre ser jeg ikke poenget i. Vet mange er uenige, men det har vel med prioriteringer å gjøre også, jeg prioriterer ikke dette. Begge mine to eldste har blitt relativt tidlig tørr fra bleien selv om vi ikke satte dem på potten tidlig ;-)
DoubleTrouble Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 1.5 år er fin tid til å begynne med pottetrening.
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Med minstejenta starta eg då ho var 6 mnd ved å sette ho på potta ved kvart bleieskift og elles då ho gjekk naken nedantil på stua. Ikkje noko ekstra jobb og ein unngår traumatikken ved pottetilvenning. Ho vart heilt tørr (natt og bhg) då ho var 20 mnd, kunne nok ha blitt det tidlegare, men vi venta til ho sa ifrå sjølv at ho ikkje ville ha bleie på. Les litt om EC (elimination communication) og bli inspirert! Med storesøster starta vi like før ho fyllte 2 år og ho hadde pottevegring, ikkje så rart sidan å tisse og bæsje i bleia var det ho kunne. Ho slutta då ho var vel 2 år og 2 mnd. Tenk så deilig det er for barna å sleppe den bleia! Lille søster er såå stolt av å gå med truse i bhg og det er sjølvsagt mamma også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå