Gå til innhold

Hei hå i butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mia synes det er sååååå kjedelig å sitte i vogna si for tiden. Vi er gjerne i butikken etter jobb, og da sutrer hun og vil tydeligvis ut, men jeg har jo hendene fulle nok med vogn, veske, sekk, poser, kurv og hva ikke om jeg ikke skal leie henne gjennom butikken også. Hun vil tydeligvis ut og gå...

Er det sånn hos dere andre? Hva gjør dere? Jeg er jo alene i butikken, da, så det er ingen andre som kan evt leie mens jeg handler. Er det forresten noen som har satt barna i handlevogn enda, eller er det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her så sitter Camilla i handlevognen, det synes hun er skikkelig stas. Da kommer hun jo mye høyere opp og kan dille med litt varer som vi skal ha :-) Har vel satt henne i vanlig handlevogn siden hun var rett før året gammel, har fungert veldig bra :-)

Merker at vogna ikke er like gøy lenger, så pleier å ta med en liten leke eller to som hun kan få underveis om det skulle bli for kjedelig. Men heldigvis så er hun fremdeles nogenlunde tålmodig også der da :-)

Skrevet

Her så sitter Josefine også i handlevogna og har gjort det en stund. Det er definitivt artigere enn å sitte i egen vogn, selv om ingen av delene kan konkurrere mot å bli leid eller bært :)

Skrevet

Sebastian sitter i handlevogna og elsker det:) Alt som kommer innen rekkevidde blir sugd inn av fangarmene hans som plutselig har blitt 2 meter:)

Jeg handler ogte på vei hjem fra jobb og da har jeg ikke vogn så han vendte seg tidlig med å sitte i handlevogna.

Skrevet

Vi har også prøvd å la henne sitte i handlevognen, og det er stor stas. Alltid greit om får lov til å holde noen matvarer også. Skal hun sitte i vognen over lengre tid, må hun smøres med feks en riskake eller annet. Ellers blir det kjedelig...

Men vi har nå lagt om handlevanene og prøver å handle inn en gang i uken. Men jeg synes stadig det er noe jeg har glemt eller plutselig får lyst på, som gjør at jeg må handle litt utenom også..

Skrevet

Hei.

Mathilde har også lenge sittet i handelvognen og synes det er ok. Vi pleier også å bestikke med leker. Ofte har de gratis frukt på butikken og da bruker jeg å gi henne noe av det for da er hun som regel rolig en stund.

Nå er det lenge siden hun var med og handlet. Mye fordi når jeg først har hentet i barnehagen så er vi hjemme og da gidder jeg ikke pakke en trøtt unge inn i bilen for å dra på butikken. Ofte handler gubben på vei hjem eller jeg drar ut og handler når hun har lagt seg. Synes i grunnen det er deilig å handle i fred og ro jeg da. Butikkene her har oppe til 23 hver kveld. Vi handler 2 ganger per uke nå. Kjøper inn ekstra brød og hiver på frysen. Fungerer veldig bra.

Skrevet

Nå skjønner jeg at jeg er treige-mamma når det kommer til handlevogna hehe. I dag har jeg ikke lempa vogna i bilen, men skal prøve handlevogna i stedet, blir spennende å se hvordan det går :-)

Tror kanskje jeg bør gjøre om på handlevanene mine også, gubben kommer etter 18 en gang, og da er det så dumt om han "mister" tid på å stoppe i butikken, men jeg kan jo handle mens de leker og steller til kvelds, da har vi jo allerede spist middag sammen. Hadde vært deilig å bruke litt tid på å shoppe ordentlig og kunne ta med seg mer enn hva det er plass til for èn bærearm. Jeg er jo fra før av en ekstrem-planlegger, så å planlegge mat for en uke burde ikke være umulig. Bra tips, thanks girls! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...