Tammi Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Lille gutten min på 6 uker vil ikke ta smokk. Flaske går som bare det. At han har et stort suttebehov er det ingen tvil om. Prøvde NUK sine smokker (de som går opp i ganen) samt en sånn nyfødtsmokk fra apoteket (husker ikke merket). Han holder de i munnen en kort stund, eller hvis jeg holder smokken fast, men han blir fort irritert. Vi venta i de anbefalte tre ukene til amminga satt før første forsøk, og har prøvd jevnlig siden. Noen tips??? Er litt desperat, da jeg har en på gutt 16 måneder fra før av og jeg ikke har verken tid eller lyst til å bruke puppen min som smokk.. Takknemlig for all hjelp!
Nettemor80 Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Har du prøvd en som heter "trøst"? Tulla mi bruker den og den sitter som et skudd.Vi har vel prøvd 7-8 ulike typer før vi endelig fant en som satt uten at vi måtte holde på den.. fikk bestilt denne hos akgrieg.no :-)
Hilde_85 Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Hvor får man kjøpt denne "trøst"? har jeg ikke hørt om før
Manx Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 "Trøst" smokken som nevnt over her er helt genial! Vi slet også med å få datteren vår til å ta smokk, hun tok NUK ganske greit, men slapp den veldig fort. Trøst er helt rund (kule smokk), og sitter som et skudd;)
Nanna:-D Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Sjekk her: http://www.akgrieg.no/ Her kan du bestille døm, ellers sto det her inne at døm fantes på mange apotek...
camosilla Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Vi bruker Mam smokk og er fornøyd med det. Vet også andre barn som kun tar disse smukkene
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Mam her også. Nuk var ikke så populære..
Tammi Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2008 Takk for gode tips! Tar gjerne i mot fler. Tenkte jeg bare skulle legge til at Engler og Cowboyer selger Trøst-smokker, i allefall den på Gjøvik. Tror kanskje på om Rudo også gjør det, men er ikke sikker. I dag blir det smokkshopping til den store gullmedaljen! SKAL finne en smokk han liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå