Fugl Phøniks Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Hei. Jeg er såkalt moden mor med to barn med 22 mnd mellomrom. Vi planlegger barn nr tre...i hemmelighet. Er det noen andre her inne som har valgt å gjøre det? Å få barna så tett er fordi jeg rett og slett er "moden" :-) Føler at jeg ikke har allverdens tid lenger til å lage "søsken avstand". Jeg er 37 og et halvt år :-) Tar gjerne imot synspunkter/erfaringer! :-))
phantomet Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Hos oss blir det også en form for pseudotrillinger... Venter tvillinger om 13 dager, og det blir da 22 mnd. mellom yngste storebror og tvillingene... Vi ser for oss en svært hektisk tilværelse de første årene, med fire gutter under 5 år...samt en 9 åring og en 12 åring som skal ha dekket sine behov, men på et annet vis enn de små... Det er ingen tvil om at søskene kommer til å ha stor glede av hverandre etterhvert... Lykke til i valget!
tebekaa Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 37 og et halvt er jo ikke så gammelt da. Mitt synspunkt er at det kan bli kjempefint og det kan bli ufattelig slitsomt. Det avhenger av din form under og etter svangerskapet, hvor flink mannen din er til å bistå, og hvem det er som kommer ut av magen. Får du et friskt barn som ikke er altfor krevende vil det helt sikkert bli fint. Får du et krevende barn som er mye sykt, og andre små som får drøssevis av basselusker i barnehagen - ja da sier det seg selv at hverdagen vil bli en smule kaotisk en periode. Og så blir det også bra om noen år;-) Men det er vel uansett sant det som sies her inne innimellom. Man angrer aldri på de barna man har fått... Lykke til i avgjørelsen:-) Og velkommen til modne!
Dailis Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Moden og moden.... Men jeg har pseudotrillinger da.... 3 1/2 år mellom en og tre. Og en attpåklatt 28 mnd etter:P De har så stor glede av hverandre. Minste av de tre er nå 4. Kjempemorsomt, ser de vokser mer og mer sammen. Må innrømme at første året var litt slitsomt da, men veldig morro! Nå er det nesten bare kos =D
Fugl Phøniks Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2008 Takker for flotte svar :-)) Vi er ennå i en prosess...men føler hele tiden at vi heller mot å satse på nummer tre.. Tenkt at jeg har gitt bort kilovis med klær - kastet gravidtøyet mitt eller gitt det bort - gått ned 18 kg på et halvt år...for så å starte på nytt igjen snart...uæææ litt galskap, men føler som sagt at vi snart er på vei mot større familie likevel.. :-) Blir nok litt lurt av den lille vi nå har - super lett unge, noe som selvfølgelig kan friste...til å lage flere... Vi får krysse fingrene-- både for å få barn, men også i håp om et friskt harmoniskt barn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå