Gå til innhold

Finnes det noe som er bedre enn zinksalve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke til barnet, men til meg.

Hvordan har jeg klart dette? Jeg tror jeg må ha klødd meg litt mye, jeg er ihvertfall øm og sår der nede og det er jo verst om natten når man skal sove.

Da klør jeg selvfølgelig, selv om jeg vet at jeg ikke skal klø, også blir jeg enda mer øm.

Au au au, nå vet jeg hvordan de stakkars babyene har det og det er ikke godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke zinksalve virker så er det noe annet enn vanlig sårhet. Da har du nok fått soppinfeksjon, urinveisinfeksjon eller noe annet.

Skrevet

Kjønnsykdom? Hvilken da? Au, også jeg som er høygravid. Det er vel en dårlig kombinasjon.

h.i.

Skrevet

Oisan, sorry at jeg spør. Jeg trodde at jeg bare var sår også får jeg vite at jeg enten har sopp, urinveisinfeksjon eller noe annet skummelt.

Ja, jeg vet utmerket godt hvordan søkefeltet brukes, men av og til er det ikke så veldig lett å finne det man leter etter.

h.i.

Skrevet

hvis det klør er det sikkert sopp infeksjon. hvis ikke kan det være at du er så hoven og blodfyllt i kjønnsleppene nå som du er høygravid at det klør litt. det gjor det til meg, spesielt på kveldstid. og om du ikke vil bruke zink salve så kan jeg anbefale deg aco intimgel. den er avkjølende og fuktighetsgivende og fungerer også bra som glidemiddel. på apoteket finner du den. ellers er tyroler natursalve mye bedre for både deg og baby ellers også. den får du på helsekost. og sebamed stellekrem er også meget fin synes jeg.

Skrevet

Jeg syns det høres ut som en soppinfeksjon, noe som ikke er unormalt når man er gravid. Bakteriefloraen forandres

Bruk klotrimazol for å fjerne soppinfeksjonen, er helt ufarlig når man er gravid. Den er egentlig til å behandle fotsopp, men det er samme soppbakterien man får på føttene og i underlivet, så den er helt trygg.

Du kan egenbehandle deg selv i 3 dager, merker du ikke forbedring bør du da oppsøke legen din..

I stedenfor å bruke zinksalve, kan du prøve en salve som heter inotyol. Den brukes egentlig for å behandle eksem o.l men er kjempefin som "rumpesalve" for barn og voksne.

Men jeg ville anbefale deg en soppbehandling først, så får du sett om det hjelper...

Skrevet

Det aller beste vi har kunnet bruke på såre stumper (har faktisk brukt det på en dame på 23 også)

er faktisk krystall fiolett. Det er det de bruker på Haukeland barneklinikk også =)

Skrevet

Gå på Apoteket og kjøp AC3...funker mot all kløe og irritasjon!

Skrevet

du kan jo prøve med potet mel, da lindrer det litt til du får sjekket hva det kan være. Lykke til:)

Skrevet

Det beste jeg har brukt mot sopp er naturellyoghurt... Det høres ut som sopp du har.

Skrevet

Hei alle sammen.

Ja, jeg ser dere sier at det er sopp, men jeg vet nå ikke helt jeg, for jeg klør nesten utelukkende om natten og tidligere når jeg har hatt sopp har det klødd nesten konstant.

Jeg får ta meg en tur til legen i morgen, så får han finne ut av hva det er.

:-)

h.i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...