Gå til innhold

Drittvenninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Argh.. Jeg har ei venninne, eller venninne og venninne.. Vi sklir mer og mer fra hverandre. Og hun er så frekk og nedlatende mot alle.Alt man gjør er feil, til og med ting som skal være bra er dårlig i hennes øyne. Og jeg er dritt lei, men vet ikke hvordan jeg skal si det, har prøvd før, men hun tar det ikke til seg.

Er en stund siden vi har hatt kontakt, siden jeg var den eneste som tok kontakt, så jeg kuttet ut.

Idag så møtte jeg henne tilfeldig i byen. Tok ikke lang tid før kommentarene kom. -åh, har du virkelig på deg DEN toppen?! Gir du sønnen din lov til is? (Er varmt ute og vår kosedag, han dør ikke av en is!!) Jobber mannen såå mye?! Huff og huff. Og mye mer. Hun har alltid noe og klage på i sitt liv, og noe og klage på i felles venner sitt liv.. Jeg er dritt lei. Og jeg er ikke den eneste. Men hvordan skal man få hun til og enten skjønne at hun må forandre seg? eller at vi kutter henne ut?

Er jo stygt gjort og kutte henne helt ut, hun har ikke så masse venner, men jeg orker virkelig ikke dette mer, og trodde man var ferdig med sånt for lenge siden. Huff..

I tillegg så hadde hun en periode i vår da hun kuttet ut en haug med venner for de var ikke bra nok, hvorfor hun "beholdt" meg vet jeg ikke. for alt hun gjør er og slenge frekke kommentarer. Hun klager på alt, klærene mine, måten ungen er kledd, både eldste og babyen. (må nevne at hun har null barn) argh.. Jeg føler meg skikkelig lavt nede når jeg har vært med henne. Mannen min er ikke kontrollerende, men han har sagt at jeg ikke skal gå med henne, siden hun behandler meg som dritt. Huff.. Og har ikke vært med henne på evigheter, har vært deilig og ikke tenke på hun, men vi gikk litt i byen. klarte ikke si nei.. Hmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke bare vil slutte å ta kontakt så er mitt alternativ 2: si det til henne, evt ring, si det rett frem uten hinting og gå rundt grøten. "Jeg ønsker ikke mer kontakt fordi jeg alltid føler det dårlig om meg selv etter jeg har vert med deg. Jeg trenger ikke å finne meg i slikt, har nok å bruke tiden på om jeg ikke skal bruke den på folk som kommer med frekke kommentarer, takk og farvel, det var hyggelig så lenge det varte, innimellom"

Helt ærlig, det hadde jeg gjort. Om hun skulle bli sur gjør det ikke noe siden du ikke skal treffe henne mer...

Skrevet

Kjenner til typen... sånne mennesker gir meg så dårlige vibber at jeg prøver å unngå dem...

Ikke ha dårlig samvittighet om du kutter henne ut.

Skrevet

Jeg ville gjort det du er inne på her - tatt saken opp med henne og sagt at jeg er ikke interessert i å være sammen med en som føler seg bedre av å rakke ned på andre. Kanskje (sannsynligvis..) ligger det noe annet bak - sjalusi? - så spør henne gjerne hvorfor hun gjør det? Er hun ikke villig til å endre seg, så hadde jeg ditchet henne lett - man har det bedre uten "venner" som drar en ned. Du skriver at du synes det er stygt gjort av deg å kutte henne ut - men det er ikke stygt gjort om du forteller henne ærlig og oppriktig hvorfor du føler deg nødt til det. Å bare bryte kontakten uten noen forklaring er mye verre, synes jeg.. Og dessuten - om hun selv har ditchet mange "venner" i vår fordi de ikke var bra nok, så skal du ikke ha veeeldig dårlig samvittighet for å kutte henne ut.

Hun forstår sikkert ikke hvor sårende kommentarene hennes er, og om hun bare får fortsette uten at noen tar det opp med henne, så blir det ikke bedre av det...Lykke til :)

Skrevet

Må nok ta en snakk med henne ja.. Huff, men må bare hoppe i det.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...