Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Hadde fo mye protein i urinen og forhøyet blodtrykk - og hevelse. Skal tilbake til fredag for å sjekke utviklingen, men så sa de at jeg måtte ringe hvis jeg hovnet mer opp. Har hovnet mer opp siden i dag til morgenen, men her ine i Oslo er det jo helt sykt varmt også da - spiller ikke det inn på hevelser? bare lurer på hvor tålegrensen min skal gå på hevelse? Håper noen kan hjelpe...... Takk :-)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Siden du har fått beskjed om det, så hadde jeg nok ringt. Selv om varmen påvirker noe helt vanvittig, i alle fall gjør den det på meg. Det er ikke gøy å være hlygravid i Oslo om dagen Jeg har nesten ikke vært hoven siden forrige varmeperiode, men nå er det på'n igjen merker jeg. Stiv og hoven i ledd og lemmer...
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2008 Ja, denne varmen tar knekken på enhver - og da tar den hvertfall knekken på oss høygravide. Nå har jeg akkurat tatt en lang kald dusj, se om hevelsen gir seg, hvis ikke ringer jeg riksen med engang. Er så glad for den oppfølgingen jeg har fåt der oppe .-)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Håper det går over Når det først er noe, så er det jo deilig å skulle føde enten på Riksen eller Ullevål. Jeg har ringt Ullevål tre ganger og alltid blitt tatt på alvor. Det er en virkelig god følelse.
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2008 Ja, jeg har ringt Riksen enda fler ganger enn deg (kan si eg er litt hysterisk, men er så redd noe skal skje) og de har alltid hatt tid til meg, gitt meg konstruktive råd, og sagt at jeg er hjertlig velkommen inn til en ekstra undersøkelse hvis jeg vil det.... Føler virkelig at de tar meg på alvor gitt :-)
jente Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Hei,, Jeg har nå vært flere timer på UL, mistanke om svangerskapsforgiftning,, Men, blodprøvene var fine, ikke protoiner i urinen, men det første blodtrykket var noe høyt.. Så det andre bedre.. Skal tilbake på fredag.. Sjekke blodtrykk og urinen,, Føler selv at fingrene mine har hovnet litt opp.. Pølse fingre.... Du burde heller ringe en gang for mye,,, Det skader jo ikke og hold deg unne solen, det fikk jeg klar beskjed om... Hvor langt på vei er du?? Jeg er 32 uker i dag.. + at jeg har mye harde kynnere,,,,
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2008 Nei, jeg holder meg godt unna solen hvertfall - orker ikke denn varmen uansett ;-) Litt for varmt å være høygravid i juli egentlig - he he. men skal jo ikke klage heller. Jeg er i uke 39 jeg, så er ikke noe stress om de må sette igang fødsel, hvertfall ikke for fosterets utvikling, for hun er helt ferdig hun :-) Blir spennede å høre hva som skjer på fredag da - og spesielt for deg, siden du er litt kortere i svangerskapet enn meg... Jeg har skikkelig elefantbein jeg, og kan jo ikke ha på noen ringer eller smykker i det hele tatt... Men vet liksom ikke hvor mye varmen spiller inn - syntes det er så vanskelig dette med svangerskapsforgiftning... (også er ordet så skummelt også? Hvilket sykehus hører du til?
ntnjen Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 mÅ BARE si stakkers dere! er selv 30+6 å holder på å dø av varmen i bergen!! jeg er så heldig at jeg går på vanndrivende! pga hjertet mitt! men 1 tab ingen hjelp 2 litt mer hjelp jeg må ta 3 tab for at jeg skal greie å gå på do skikkelig!! kan dette være farlig eller!? å jeg har kun hatt en urinprøve me til legen!!! 1 svangerskapet som var for 7 år siden hadde jeg urinprøve me til hver eneste time!!! annen lege nå!!! men litt merkelig!!!
Leen Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 man skal levere urinprøve med hver svangerskapskontroll...dvs ca 1 gang pr mnd.
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2008 Hmmm, akkurat det med antall tabletter kan jeg ikke svare deg på, men når det gjelder urinprøvene så har jeg hvertfall med til hver eneste kontroll jeg har... Og jeg hatt ganske mange, for har også en hjertesykdom, og går på Zelo-sok - så da må de følge med på veksten til min lille spire. Menerr jeg har lest et sted at de skal sjekke urin og blodtrykk hver gang vi er til kontroll, så det ville jeg tatt opp neste gang, er jo kjekt å bare levere en urinprøve for å få bekreftet at alt er bra. Jg fikk konstatert sv.forgiftnign idag, men har ikke følt meg spesilt dårlig, så hadde det ikke vært for bra kontroll på riksen, så hadde ikke jeg merket noe.... Lykke til med varmen i bergen også - dette er alt for varmt for oss gravide syntes jeg. Ikke gøy i det hele tatt....
ntnjen Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 for jeg syntes det er så rart!! jeg spurte han forrige gang å da sa han at jeg ikke trengte å ta me før neste gang å når jeg var til kontroll i forrige uke hadde jeg glemt urinprøven min igjen hjemme på badet! å jeg syntes det var så rart at han ikke ba meg gå å tisse i ett beger på tolettet! å ingen stikking i fingern som jeg gjorde hver enda kontroll me 1 mann for 7 år siden!! å nå har jeg ikke ny time før slutten av juli! å erger meg masse over dette!!! har masse kynnere å føler at dette er helt vilt!! varmen tar knekken på oss gravide!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå