Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 :-/ Vi har pass, men, min far mener på at man må ha egne pass til barna? For å dra til Danmark? Vi reiser jo på lørdag :-/
2 små orkaner Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Om dere reiser med bil eller båt trenger dere ikke pass, men skal dere fly er pass vel det eneste identifikasjonspapir man kan få til barn.
solei Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 JA!!! Må mest sannsynlig ikkje vise det men de fleste flyselskap krever pass som internasjonal legitimasjon. Hadde full ringerunde ifjor til lensmann,flyplass,tollkontoret og sas.Fikk mange forskjellige svar men svaret fra sas var at de krever pass ved innsjekking og i Danmark var de ekstra strenge på det!!! Og pass måtte eg vise i danmark på veien hjem så bare skaff ett for sikkerhets skyld.Noen bak hadde visakort og fikk ett voldsomt styr og kom ikkje med.
solei Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Glemte barna og de må og ha pass..jenta mi måtte vise både inn og ut av norge!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Det må være nytt ihvertfall. For vi har aldri brukt pass når vi har vært med båt til Danmark. Jeg og samboeren min var i Danmark i en uke for 2 år siden, brukte da ikke pass den gangen.
Kjukka Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Du kan reise passfritt i Schengen-land, noe både Norge og Danmark er medlem i... MEN så lenge pass er eneste godkjente legitimasjon på flyplasser, så kan du ikke det, og det er mange hotell i Danmark, som kun godtar pass som legitimasjon...Så jeg hadde tatt det med uansett...
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 For å fly innenlands må ma ha med fødselsattast eller annen legitimasjon til barn. Utenlands må man ha pass.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. juli 2008 Vi skal kjøre bil til Gøteborg og ta ferga over.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2008 Og bo i feriehus (ikke hotel).
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2008 så da trenger vi ikke det?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. juli 2008 Ble så usikker jeg nå, så jeg ringte politiet, og vi trenger ikke pass ;-)
3xmamma Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Vi skal til danmark med båt og overnatte på feriesenter. Politet mente vi trengte ikke pass, men jeg sjekket også med reisebyrået, de ringte til colorline. I teorien trengte en ikke pass, men pass er den eneste gyldige legitimasjon vi har når vi reiser til utland, så om dere skulle kome opp i en situasjon der dere trenger legitimasjon så må dere ha pass. En ganske teit regel mener nå jeg, en trenger ikke pass, men alikevel trenger en det kansje. Hu dama på reisebyrået og colorline anbefalte oss å skaffe oss pass, så vi har ordnet både til oss og til barna. Dama på politikontoret mente det var helt unødvendig, men jeg liker å være på den sikre siden Dersom dere bestemer dere for å skaffe pass, så mener jeg dere kan få nødpass på dagen, det gjorde iallefall mora mi her om dagen Lykke til og God tur =)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. juli 2008 Ja, det han sa var at det ordner seg uansett om det skjer noe, men det tar litt kortere tid med pass. Vi har pass, men gidder da ikke å skaffe pass til ungene nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå