Gå til innhold

Hva mener dere om behovsprøvd barnetrygd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... I så fall må innslaget for å ikke få trygden settes ganske høyt. Det vil si at et par med barn som har normale inntekter og jobber begge to, bør få. Jeg er redd det blir slik at grensen settes for lavt hvis de først behovsprøver den slik at kun de med en inntekt får den.

Vi er i en situasjon med to inntekter (jeg jobber litt redusert), og må si at barnetrygden virkelig kommer godt med. Hadde nok klart oss uten, men hadde blitt lei meg hvis den ble "tatt fra oss"...

Skrevet

jeg er for. Vi tjener vel nesten en mill og selv om bruker mer når man har mer, så hadde vi fint klart oss uten og de pengene kunne heller ha blitt brukt til annet i velferds-norge-AS.

Skrevet

Jeg synes det er greit om det gjøres generelt slik at alle trygdeytelser blir behovsprøvd, også ytelser som alderspensjon, arbeidsledighetstrygd, foreldrepenger, sykepenger, uføretrygd osv. Etter min mening er det ikke noen vesensforskjell mellom disse ytelsene som skulle tilsi at noen skulle være behovsprøvd og ikke andre.

Skrevet

Jeg er imot.

Og det er fordi de pengene kommer veldig godt med her.

Og hvordan skal de sette den grensa på hvem som får og ikke?hvordan vet dem hvem som trenger den eller ei?Alle familier har jo forskjellig behov.Selv om noen har litt mere i årslønn,har de kanskje mere utgifter og,uten at det betyr at en lever i luksus.

Og om den blir fjernet vil det kanskje være en grunn til at vi ikke vil ha flere unger etterhvert.970 kroner er ikke MYE,men det er det det er,

Og har en flere unger så merkes det faktisk veldig godt,de pengene fra eller til...

Synes heller den kunne blitt økt jeg.Er jo ikke akkurat blitt billigere å ha barn med årene.

Skrevet

Jeg er for, dersom de ikke setter grensa for lavt. Bør iallefall gis til alle som tjener under landsgjennomsnittet.

Er jo helt bortkastet at folk som tjener 1 mill skal motta barnetrygd, de merker vel neppe noe til at pengene kommer inn på konto engang.

Skrevet

Jeg er imot!!

Isåfall må grensen settes ganske høyt, men det som skjer er at det kommer til å bli innført så blir den satt på det laveste man kan tenke :(

Skrevet

Jeg er for, pluss øking 50%.

Grensen for å miste barnetrygden må være over en gjennomsnittsinntekt for 2 etablerte voksne.

Skrevet

og hvor mener dere da grensa bør settes?

Skrevet

Jeg mener hurra.

Behovsprøvd og gradert etter inntekt.

Skrevet

Imot, fordi byråkratiet som da må til er kjempedyrt.

For at barnetrygda vert heva for alle. Den har stått stille i mange år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...