Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Nr 3 er IKKE planlagt i det jeg ble gravid mens jeg gikk på pillen. Vi har likevel prøvd å tenke positivt fordi jeg ikke klarte å ta abort (er godt voksen). Har barn på 2 og 4 fra før. Vi ventet derfor til uke 20 før vi fortalte omverdenen dette. Og reaksjonene har vært til dels voldsomme; spesielt på min jobb har dette falt i dårlig jord... Daglig ble jeg spurt fra fjerne kollegaer som aldri hilser på meg ellers, om dette var planlagt, og hvordan det skal gå med de ungene vi har fra før osv. Famile og venner har tatt det ganske pent, og trøster oss med at vi tross alt har liten familie i utg.punktet siden samboer er enebarn, og jeg kun har en søsken. Men senest i dag ble jeg konfrontert av legen på helsestasjonen mens jeg hadde mellombror på 2- årskontroll, som sa "ååååååå..... er dette planlagt" når hun så magen min og vet jeg har to fra før.
Miss Misantrop Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Merkelig at folk tror de har rett til å mene noe som helst om antallet barn en familie får. Jeg ville nok ha svart at babyen er veldig velkommen og hadde de da fortsatt å grave ville jeg forandret temaet. Strengt talt svært dårlig oppførsel av de du har møtt.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 merkelig oppførsel.. men jeg spurte ei om det engang faktisk.. Ei på jobben, var gravid for første gang også visste jeg om det fra før(ei anna ei som hadde "sladra", så når hun skulle fortelle meg det (og jeg skulle late som jeg ikke visste det) så datt det spørsmålet ut haha.. jeg tror hun tenkte sitt da men det bare datt ut for jeg visste ikke helt hva jeg skulle si uansett da.. 3 er det så mange barn da?altså, har nesten forstått det hvis dere hadde 7 fra før -selv om vi andre selvfølgelig ikke har rett til å mene noe om hvor mange barn dere vil ha. Utrolig hvor mye rart man skal si.. får håpe de ikke mente noe negativt med det. Tre barn er da vanlig og få. 2 år siden sist også, er jo ikke unormalt selv om dere ikke hadde planlagt det. pussige ting altså...
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Merkelige reaksjoner. Det er vel ikke noen sensasjon å ha tre barn eller?? Du har ikke gitt sterkt utrykk for at du ikke skal ha flere da? Eller kanskje du får ta det som et kompliment, at de ikke vil miste deg fra jobben:)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Særdeles uproft av den legen, må jeg si! Jeg hadde sendt klage hvis jeg var deg! Makan!
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Jeg leste ikke svarene før jeg skrev selv, men de begynner jo på merkelig alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Sendt klage? Ja, det er profesjonelt:) Til HI: Ingen har da med om det er planlagt eller ikke. Mange frekke rundt omkring. Dessuten 3 barn er da ganske vanlig.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Da min bestemor var gravid med nr. 7 kom presten til gården og sa at nå syntes han det fikk være nok unger. Bestemor ble aldelses super rasende og til den dag i dag har hun priset seg lykkelig over alle 9.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Helsearbeidere skal ikke blande sine egne oppfatninger inn i jobben og den kommentaren fortjener absolutt en klage. Brukere av offentlige helsetjenester har ingen plikt til å oppføre seg "profesjonelt" hvis det var det du hentydet. Jeg jobber selv i helsevesenet og skulle ønske pasienter/brukere hadde lavere terskel for å klage på dårlig oppførsel sånn at vi fikk stramma opp enkelte som tar for lett på jobben sin.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Var en ganske uskyldig kommentar. Greit nok at legen kanskje ikke burde sagt noe, men syns det er dra den litt vel langt med å klage. Da er man bare vanskelig da, men greit nok; mange som er det. Jeg hadde ikke giddet og tatt meg bryet med å klage på noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Tusen takk for oppmuntrende svar:-) 3 barn er jo ikke SÅ mye, nei. Så skjønner liksom ikke at det er så sensasjonelt, hehe. Jeg gidder ikke fortelle folk rundt omkring at denne er uplanlagt. Prøver heller å vinkle det til å si at han er veldig ønsket osv, så får de heller tenke sitt selv. HI
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Siden HI tydeligvis ikke kommer på banen i denne tråden, får vi ikke vite hvor såret hun ble over legens kommentar. Jeg mener uansett at man ikke skal finne seg i å bli dårlig behandlet, og en liten klage kan man skrible ned på 5 min.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 Jeg kommer ikke til å klage på kommentaren, nei. Tenker bare at jeg er glad jeg ikke bruker denne legen selv. HI
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Be dem passe sine egne saker, jeg for min del har to venninner som har 3 barn hver, og flere andre som planlegger 3. What's the big deal????? Alt folk skal stikke nesen sin i. Men ok, jeg har vel kanskje selv spurt folk om graviditeten er planlagt, men da på en hyggelig måte, ikke sånn som du beskriver her, nærmest bebreidende. Lykke til med resten av svangerskapet og ny baby!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #15 Skrevet 2. juli 2008 Nei, for hvis du hadde sendt klage, ville kanskje de som bruker denne legen fått en bedre lege - og det kan det jo ikke være verdt? Husk at klagen kan sendes anonymt. Samme det, jeg skjønner at folk har nok med seg selv.
Gjest Skrevet 2. juli 2008 #16 Skrevet 2. juli 2008 Kjenner til den ja (har 3 barn selv), det også siden jeg hadde to gutter fra før skulle også alle fortelle meg at nå kom vel jenten, at det vel var derfor vi fikk nummer tre og at jeg vel ble skuffet om det ikke ble jente. Herlighet hva enkelte får seg til å si, da vi fikk vite at vi ventet gutt nr 3 på UL presterte ene bestemoren å si "Jaja, det går jo enda en å få flere"???!!!? Hallo? Jeg elsker guttene mine over alt på jord, alle tre, og alle tre er planlagt. Arg, alt folk skal stikke nesene sine i da!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #17 Skrevet 2. juli 2008 Bare vent til du skal ha nr fire.... ;-) Det er virkelig utrolig hva folk får seg til å si, da jeg hadde fått nr tre måtte liksom alle komme med noen kommentarer om at nå var det vel nok, nå skulle vi vel gi oss, vi skulle vel ikke ha flere nå osv... Skulle tro det var slitsomt for andre at vi har mange barn. Nå venter vi nr fire, men har ikke sagt det til noen enda, venter meg noen kommentarer ja.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #18 Skrevet 2. juli 2008 Hehe. Ja, folk skal jo stikke seg bort i alt. Det er jo tross alt vi foreldre som skal oppdra og forsørge våre egne barn. Skulle nesten tro folk følte at de fikk et personlig brydderi pga "alle" våre barn. Merker at det spesielt er de med et enebarn eller uten barn selv som bryr seg mest. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå