Gå til innhold

Faen faen faen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en dritt butikk, vert å handla i dag, å det er sååå trangt å komme inn med tvillingvogn, greit nok det. Men i dag var det kjempe trengt, så vidt jeg kom meg bort til kassen for å få betalt. Å der satt kassa dama å glodde på meg, kunne jo komt å hjelpt å flytta det de har sett i veien?? Neida, ho bare satt det å såg surt på meg... Faen altså!!! Skulle jo bare sett fra meg varene å gått og aldri komt tilbake.

Måtte bare få det ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen som rett og slett ikke eier oppdragelse...

Skrevet

Ehhh.. du kan vel ikke forvente å få med deg tvillingvogn alle steder det passer deg? Mange butikker har for liten plass, rett og slett.

Skrevet

Har også dårlig erfaring med tvillingvogna vår i en rekke butikker. Enig i at servicen er elendig. Har vært inne i butikker som jeg nesten ikke kommer meg ut fra pga dårlig plass. Og selvsagt har de kun den smaleste kassa oppe i matbutikkene. Nå er det så vanlig med tette barn, og søskenvogner, at jeg ikke fatter at de ikke prøver å ordne butikkene sine litt bedre.

Skrevet

ehhh... kanskje man ikke skal forvente at en tvillingtrille skal kommes eg fre... men flere tvillingtriller er faktisk ikke større en elektriske rullesotler som manger er helt avhengig av for å komme seg frem. Jeg syntes det er flere butikker som burde tenke litt mer i de baner når de dytter lokalene stapp fulle av stativer... Kanskje kundene kunne klart seg med et par stativer mindre og heller gjort det mulig for alle og komme frem?

Skrevet

Nei har jeg sakt det da???? Men matbutikker burde det gå an å få komme seg frem med tvillingvogn. Mener du da at de som er avhengig av rullestol ikke skal komme frem også? For vogna mi er ikke noe spesielt breiere enn enn rullestol.

Jeg går ikke på sentere med ungene mine alene, for jeg HVET at det er trangt. Men jeg må jo ha mat, har ingen til å passe ungene heller når samboeren min er borte på jobb.

Skrevet

Godt det ikke er bare meg, hehe... Er litt avhengi av å få med meg vogna siden jeg er mye alene med mine to små (to tette), mat må vi jo ha. Kan ikke sette de igjen på utsiden heller..

Hi

Skrevet

Nei, det frister ikke mye å sette de igjen sammen med hundene i bånd på utsiden heller, hehe...

Jeg har funnet meg en favorittbutikk nå der de stort sett har den vide kassa åpen så jeg lett kommer meg ut igjen. Men selv der, kan det være vanskelig å komme seg frem overalt i lokalet. Irriterende. Og vi småbarnsmødre handler tross alt mye mat i løpet av en uke. Gode kunder de faktisk burde vite å ta litt bedre vare på.

Skrevet

Du sa ikke et ord om at det var en matbutikk du hadde vært i, HI. Er vel ikke verre enn at du får lære deg hvilke butikker som er romslige og hvilke som er for trange. Her jeg bor, er den ene matbutikken så trang mellom hyllene at det nesten ikke går an å bruke handlevogn - gjett hvem som taper på det?

Skrevet

Problemet er jo det at jeg gikk på en mat butikk der jeg hvet det er plass å komme seg frem, men de har da sett opp noe greier der man skal gå bort til kassen. Tror det var en reol med donuts og frukt, såg ikke på det så godt for jeg vart så forbanna:D

Hi

Skrevet

Sorry da at jeg ikke sa det var en MAT butikk. Som jeg skrev lenger nede så gikk jeg på en butikk der det er plass å komme seg fram. Men det er vist viktigere å sette fram donuts og frukt der man skal gå.

Her er det mangen mat butikker vi ikke kommer fram med enkel vogn engang, så de lager det fint til, men heldigvis ikke mitt problem:-)

Skrevet

Butikker er nå ikke regna for tvillingvogner stort sett. derfor vi har kjøpt phil og ted søskenvogna til våre. Er jo trangt for vanlig vogn til tider også.

Ja skjønner at det kan være kjipt hvis man må ha tvillingvogn hvor de sitter ved siden av hverandre, men kan gfaktisk ikek regne med noe annet en at det er vanskelig da. Så får man prøve å lege opp ting andeledes. Ha en i bære skjerf og en i en trille for eksempel hvis man må inn i butikk

Skrevet

Det heter VET, ikke HVET.

Skrevet

Ærlig talt, butikkene skal faktisk være til det beste for kundene da, og når det finnes kunder med barnevogner og rullestoler, så burde de vite å legge til rette for dette. jeg hadde sagt i fra jeg, til dama i kassa, at det er litt trangt å komme frem når dere setter ut ekstra stativer i hytt og vær. jeg for min del rev ned et stativ med ENKEL vogna mi fordi det var så trangt en gang, å da seg jeg bare: oj, ja det var jo ikke akkurat god plass her inne da. så gikk jeg. fli opp fikk de gjøre shøl.

Skrevet

Ikke så enkelt det heller da, skal man handle så blir det jo en pose eller to. Kan ikke trille, bære pose og passe på et barn som henger på magen eller hvor det nå måtte være.

Er enig med Hi, burde gå an og plasere ting sånn at man kommer forbi.

Rullestolbrukere må jo også få handle, eller? kanskje de bare skal sitte hjemme å sultle sammen med oss som har tvillingvogn der de sitter ved siden av hverandre

Skrevet

Enig med fristerinna over! Jeg irriterer meg noe vanvittig over at folk har med seg vogner og henger rundt på kjøpesentre, klynger seg sammen og maser, slik at folk som faktisk handler, ikke kommer frem! Skaff dere en barnevakt før dere drar på shopping, så andre kan få gjort det det man skal gjøre der: HANDLE!

Skrevet

Det er vel et spørsmål om hvor mye verden faktisk skal innrette seg etter enkelte menneskers behov eller om enkeltmennesket burde ta ansvaret for å passe best inn i verden.

Greit nok med rullestoler, men en del tvillingvogner er faktisk langt breiere enn en rullestol.

Når man da går til innkjøp av en slik abnorm innretning, så bør man jo også ta med i vurderingen hvor mye man kommer til å irritere seg over at verden ikke er tilrettelagt for slike vogner. Noe jeg personlig forstår veldig godt. Her jeg bor er leieprisene for sentrale næringslokaler seriøst høye. Skal man la halvparten av gulvarealet være fritt for varer pga en liten gruppe folk med tvillingvogner? Jeg syns det er urimlig å forvente.

Forøvrig så har man i dette landet valgmuligheter når det kommer til hvordan man skal frakte med seg barna sine. Det finnes mange fine bæreinnretninger, og vogner med plass til flere unger, men som ikke er bygget ut i bredden.

Dette er vel foreldrenes ansvar å undersøke når de går til innkjøp av den slags utstyr, og altså måle ulemper og fordeler. breie vogner er en ulempe, og det erfarer du når du bruker den. Du kan ikke bli sur fordi dere har gjort et dårlig kjøp.

Skrevet

Det hjelper nok ikke å kjefte på kassadamen. Er sikkert ikke hun som har bestilt inn alt for mye varer, sånn at de må bruke gulvplassen til å få ut alt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...