Gå til innhold

elendig form, useriøs lege eller noe sånt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har blodtrykk på 90/130 og 2 i ødem og eggehvite i urin, tillegg til skikkeli dårlig form i to dager nå, feber ovs.

og lagt på meg 2 kilo på 7 dager:S

farligt?

hadde ikke eggehvite sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette ville jeg ha krevd å få undersøkt nærmere pøå sykehuset. Overtrykket ditt er jo lavt, men undertrykket er jo temmelig høyt. pluss alt det andre du nevnte. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til føden og forklart situasjonen og sagt målingene din og at du er bekymret. Mange leger som er helt tåpelige i svangerskapskunskap. Jeg går kun til jordmoren min, legen min har kun peiling på bein og muskler. (idrettslege) Ring føden og be om å få komme opp der på en sjekk.

Skrevet

Helt enig med deg Karin.

Skrevet

pleier og gå til jordmor, men hun har tatt ferie nå.

lurte på og ringe føden, men syns det er litt pinli siden jeg var jo hos legen i dag på kontroll. men han hører jo ikke på hva jeg sier, jeg sa jeg hadde følt meg elendig dem siste to dagene og ligget med feber , alikevell skrev han på skjema :fin form.

Skrevet

Ring og forklar situasjonen din. Føden er der for deg om du skal føde eller noe du lurer på. Hilsen en som ringer heller en gang for mye enn for lite :) OG som de selv sa der oppe, vi er der for deg.

Skrevet

Blodtrykket er sikkert 130/90, ikek mulig å ha 90/130. men undertrykket er høyt ja..

Skrevet

oi ja det er nok 130/90, såg ikke den feilen der jeg.

Skrevet

Du har jo typiske tegn på svangerskapsforgiftning da.

Og ved et blodtrykk på 130/90 så kan du faktisk ha utviklet mild svangerskapsforgiftning..

Dette står feks på nettet om det:

Ved mild svangerskapsforgiftning stiger blodtrykket over 140/90 mmHg, og det er en lett grad av eggehvitestoffer i urinen (1+). Når blodtrykket stiger over 160/110 mmHg og utskillelsen av eggehvitestoffer i urinen er økende, er det snakk om alvorlig svangerskapsforgiftning. Moderat svangerskapsforgiftning befinner seg mellom disse to kategoriene.

Ville ha ringt føden jeg og fått komme inn til en sjekk der og la de avgjøre videre, de jobber med dette daglig og veit mye bedre en en lege hva som burde gjøres og sjekkes..

Skrevet

Du bør ringe føden..Høres ut som svangerskapsforgiftninge og det bær følges nøye opp fordi det kan utvikle seg raskt!

Lykke til:)

Skrevet

Har du ringt? Håper det går bra med deg!

Skrevet

Synes du bør kontakte føden ja, siden legen din ikke reagerer.

Vet ikke hva blodtrykket ditt var på da du ble gravid, for de sammenligner og ser hvor langt over du går før de sier du har svangerskapsforgiftning. Jeg hadde 110/80 da jeg var til første kontroll i uke 6, har nå 120/85, og det er ingen forskjell å bry seg om. Men jordmor sa at hvis undertrykket går opp til 90 eller 100 og har eggehvite i urim og ødem, da ville hun sendt meg til sykehuset for vurdering...

Håper du har ringt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...