Gå til innhold

er det noen som har noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nå gravid i uke 24 og vi har ikke hatt sex siden april. Jeg har så lyst men hun er overhodet ikke interessert i det. Hun sier at om hun skal tvinge seg til å ha det kan det ødelegge sexlivet på ubestemt tid. Er det noen damer der ute som har noen gode råd å komme med?

Jeg synes hun er så utrolig sexy som gravid, men det gjør tydeligvis ikke hun at jeg er.

fortvila mann

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt, for jeg har ikke hatt det problemet, vert normalt kåt hele veien...

Men jeg vet hvertfall at jeg blir ekstra kåt hvis samboeren min koser og stryker på meg, sier fine ting til meg, og generelt gjør ting som jeg liker.

Har du prøvd å spørre henne hvorfor hun har mistet lysten? Kanskje hun ikke føler seg sexy som gravid?

Jeg føler meg veldig tjukk som gravid, men samboeren min er veldig flink til å si at jeg er pen og at han elsker meg og sånn, det hjelper!

Kanskje hun er redd det kan skade babyen?

Vanlig sex er på ingen måte skadelig for babyen.

Jeg skjønner godt at du blir fortvilet, for sexlivet er veldig viktig. Men det er mange hormoner som raser rundt i kroppen når man er gravid, så jeg tror du først og fremst bare må snakke med henne om det og være støttende.

Det er sikkert andre som kan gi deg bedre råd, men ønsker deg hvertfall masse lykke til, håper det ordner seg:-)

Skrevet

tusen takk for svar og råd. Jeg skal prøve på de tingene som du sier. Hun vet ikke hvorfor hun har mistet lysten. Men tror kanskje det er arvelig, hennes mor overfører det meste til datter :-( mor er sykepleier og kan mye om slike ting, men det er litt trist. Jeg tror det er bedre oppfølging på samliv hos norsk jordmor, vi er i spania og er eksisterer det ikke noe som setter fokus på hvordan menn har det gjennom et svangerskap.

Jeg er stort sett en glad og lykkelig fyr, men nå er jeg bare trist hele tiden, og når jeg ler er det kun et spill.

Er veldig bekymret for at dette kommer til å vare mange mnd, for etter fødsel blir vel fokus på barnet enda mer, og jeg havner da som nr 5 i rekken etter hunden (som forøvrig er nr 2 etter hennes mor og far)

Skrevet

Uff så kjipt!

Hos oss var det omvendt! Gutten min har ikke villet på en god stund. Jeg føler jeg har prøvd alt og nå har jeg gitt opp. Blir galt å snakke for mye om det også..Vil ikke drepe sexn vår heller..

Som jeg leste i tidligere tråd, det er en omstilling i sex livet i denne fasen og vi er alle forskjellig. Ikke ta det personlig! Det er også vanlig at mannen blir litt deprimert og bekymret iforhold til prioriteringer. (hos oss er dette også motsatt, føler det er kun jeg som tenker på å bevare kjæreste forholdet noen ganger) -Det å få barn er jo tross alt større enn oss..

Prøv å finn deg en hobby, gjør noe for deg selv og ta tiden til hjelp. Ikke overfokuser på dere som kjærester. -Det har jeg mått gjøre her hvertfall.

Lykke til!

Skrevet

Skjønner veldig godt at du er en fortvilet mann men jag kan "trøste deg med at min samboer har heller ikke hatt sex siden April :9 jeg sliter veldig med lysten på sex og intimitet! Det er nok hormonene og humøret som spiller jenta di ett "puss" Det er nok ikke noe galt med eg men jeg tror det er viktig at du viser henne at du forstår at det ikke passer nå og at du på en måte sier at det går bra! Ikke hele tiden gi utrykk for at du er frustrert hvis du gjør det for det tror jeg gjør henne mindre lysten og kanskje tilogmed litt irritert :) jeg har også slitt litt med svie og kløe nedentil i svangerskapet pluss at det kommer mye mere utflod ut fra oss som kan lukte og det er det mange som synes sjenerer dem mye i forhold til sexen! Så mitt råd til deg er å prøve så godt du kan å vis henne forståelse og fortelle henne at du er gla i hene uansett! Det er tross alt MYYYYE som sjer i kroppen vår som vi ikke klarer å kontollere og jeg er hvertfaill sikker på at hun lar ikke vær å ha sex med deg pga å straffe deg eller ike unner deg og dere sammen den nærheten! Det er nok noe med kroppen og situasjonen hun er i :) lykke til! Men jeg kjenner meg veldig godt igjen i henne tror jeg! Sliter veldig med å få lyst jeg hvertfall :)

Skrevet

Hei hei anonym

Jeg prøver å gjøre forskjellige ting sammen med henne men det ender opp i at hun inviter med seg sin stefar og- eller en venninde, så vi får skjelden gjort noe sammen. Jeg begyner å mistenke at dette er planlagt og nå føler jeg meg bare som en sæd-donor. Vi har bare vært sammen siden januar og jeg føler at jeg ikke kjenner henne, i hvertfall slik det er nå

Det er vel ikke mye enklere når det er andre veien heller, for du mannen er da tross alt ikke gravid.

Lykke til videre, håper at alt ordner seg.

varme hilsener

fra spania

Skrevet

Jeg har forstått at det kan være noe med selvbildet og at kroppen endrer seg en masse. Men det er ganske vanskelig å forstå på samme tid, for jeg mener at når man er i en slik situasjon burde man sette hverandre på toppen av lista og ikke føle at man er bak hunden. Det som er vanskelig for meg i denne perioden er en helt fraværende kroppskontakt. Ingen berøringer eller kyssing. Så ut i fra de jeg har snakket med er dette ikke veldig normalt i det hele tatt. Det er ikke først og fremst samleie som er det viktige her i denne perioden, men intimitet.

Lykke tiil videre - varme spania hilsener

Skrevet

hei newman

Bare et lite spørsmål; er du norsk og dama di spansk?

Om det er slik så kan ditt problem ha noe med kulturforskjell å gjøre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette høres ikke så bra ut newman.

Min mor fikk svangerskapsdepresjon under sitt ene svangerskap. På denne tiden hadde hun ingen følelser for mannen sin, hun fant ham direkte frastøtende. Men etter svangerskapet, da kom følelsene tilbake.

Kanskje jenta di sliter med det samme?

Skrevet

Her er et godt råd til deg: Slutt å være en selvsentrert sytepave. Ta deg en runk og ellers kan du tilfredstille dama di ved å være en støttespiller og ikke ta alt som skjer med henne personlig. Jøss! Dama har jo barn fra før og åpenbart ingen mann!

Skrevet

Dette er berre naturen sin gang. Dama er normalt kåt fordi kroppen vil at ho skal formera seg. Når ho til slutt har eit barn inni magen, so er det ingen hensikt frå naturen sin side å "formera" seg lenger. Derfor er ho mykje mindre kåt. Enkelt og greitt.

Berre finn deg i situasjonen og slutt å spør ho om sex heile tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...