Gå til innhold

sm i lyske/lår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer helt pluts en intens-krampelign sm som varer i noen sek. inni lysken/låret ve side. Jeg har ikke BL. denne sm kommer i alle sit.også i ro. kanskje en 3-4grr i løpet av en dag. sikkelig vondt as. noen som har el vet hva det er? verdt et forsøk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å forebygge kramper lønner deg seg å strekke leggmuskulaturen godt ut etter fysiske anstrengelser og for øvrig tre ganger daglig (særlig viktig før man går til sengs) og ha en pute eller en liten kasse ved fotenden i sengen for å hindre bøyning av foten samt unngå tung dyne og ev. heve fotenden av sengen 10–15 cm.

Hjelper ikke dette så kan legemidler i samråd med din lege forsøkes.

Kramper i beina når man er gravid og jo også normalt dessverre.

Skrevet

Behandlingen ved akutte anfall bør man strekke ut leggmuskelen eller massere den, ev. stå på foten så fort som mulig.

Skrevet

takk for svar,men sm sitter ikke i leggen. Men i lysken/bekken/lår-inni der liksom. vansk å forklare....

Skrevet

Er smerten så intens at du bare må hyle?

Isåfall høres det likt ut som jeg hadde tidligere. Jeg fant ut at det måtte komme av nerver som kom i klem, enten pga at bekkenet utvidet seg, eller pga at babyen kom bort i noe..Var veldig vonde mine, og økte i styrke og antall. Hadde bare en gang annenhver uke i starten og fikk så veldig ofte. Stoppa helt plutselig opp. Det må jeg si er veldig bra, for jeg kunne ikke sove på denne sida, da jeg også fikk det midt på natta, våkna og hylte...Mine smerter gikk helt ned til kneet,på fremsiden av låret, fra lysken - eller kunne kjennes som det kom innenfra hofta noen ganger, men strålte ut i lysken..

Fikk ingen forklaring fra legene mine vertfall.. så jeg satsa på at det var nerver..

Pulserer det? at det øker og minker mens du har det?

Skrevet

sm er så intens at jeg bare må hyle.... kan høres logisk ut med at det er nerver som ligger i klem. det pulserer,øker/misker mens det står på....merkelig greier. hatt mange anfall i kveld for så at det går lang tid uten at jeg merker noe.

ja-ja må vel bare leve med det. Kommet etter u 35 og lillegull som presser seg ned i bekkenet!

har du forts sm selv? hvor langt er du på vei?

Skrevet

Ja det hørtes virkelig ut som det samme. midt i uke 32 her.. Det forsvant plutselig for noen uker siden, og har bare kjent antydning til det siden. Var vanvittig synes jeg mens det stod på.. Fødselslegen hadde jo virkelig ikke anelse hva jeg snakket om heller ;o) Så han bare jatta med meg og sa at: ja..det kan jo være nerver..hehe..hadde lyst til å flekke tenner til han!

Min gutt har snudd seg med rompa ned han.. kan jo være derfor jeg ikke kjenner mer også.. presser jo ikke på samme sted da.. Får nå se om han snur seg igjen,om smertene kommer tilbake da.

Skrevet

håper ikke min gutt snur seg da! c;) Det er som jeg sier til min kjære (som vil jeg skal ringe lege) tror ikke de skjønner hva jeg mener. Tror heller ikke det er noe farlig,men bare j....... ubehagelig.

vel-lykke til videre i sv.skapet ditt. Så for jeg hyle meg gjennom de siste ukene.

Skrevet

hehe, nei det får vi ikke håpe! ;o) Og jeg kan gjerne skrive under på ubehaget ja.. kjekt å se at noen vet hvordan det er. La selv inn innlegg da det startet hos meg, men ingen som hadde lignende da.

Uff, misunner deg ikke den hylingen, men det må da vel gi seg en gang hos deg også.. Lykke til du og ja! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...