Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-piller i mange mange år, men sluttet nå for et par uker siden. Fikk mensen 28 juni, altså jeg er ikke ferdig med min første mensperiode etter pilleslutt.

Er det noen som har oversikt, eller vet litt om lang p-pillebruk har mye å si på syklus osv etter man har sluttet...

Jeg er ute etter når jeg har eggløsning - har jeg det ca 14 dager fra første menstruasjonsdag?

Takker for all respons! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slutta selv på p-piller i midten av apri (etter ca 3 års bruk)l og fikk det jeg antar var bortfallsblødning fra 16april-2mai..!Fikk så tr igjen 16mai-21 mai.. Da trodde jeg syklusen min hadde stabilisert seg nogenlunde, men.. har ikke fått noen mens etter det.. Mulig det er EL som var forsinka,. for fikk positiv el-test og el-smerter for litt over en uke siden.. :)Men.. dette med ustabile sykluser er veldig varierende.. noen får igjen tr i perfekt syklus med en gang, andre får el, men ikke tr og noen får ingen av delene...Med andre ord veldig individuelt..Gikk du på noen p-piller med høyt hormonnivå kan det ta litt lengre tid enn hvis du gikk på f.eks Cerazette eller Mercilon..Du trenger ikke nødvendigvis få el 14 dager etter endt tr, det er veeeeldig varierende, så om du ikke er sikker må du nok bare være nøye med å sjekke symptomer og teste med el-tester.. :)Masse lykke til!!

Skrevet

Ja, da får jeg nok bare være nøye med å kjenne etter å teste! :)

Jeg har gått på tre forskjellige p-piller bare det siste halve året, gud så mye bivirkninger!

Så la oss bare håpe på at vi treffer el begge to!

LYKKE TIL :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...