Gå til innhold

Sjekk av åpning..


NinaKristin*ENDELIG*

Anbefalte innlegg

Når sjekker jordmor åpning?

Slimproppen gik i går og hodet festa seg på mandag..

Skal til legen igjen på mandag som kommer, men hvem sjekker om det er åpning?

 

Og gjør de det normalt eller må jeg spørre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OI... der kom resten av slimproppen....

men hvordan kan jeg ha misstanke om at jeg har åpning??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på... Slimproppen har gått, hodet er festet og har masse kraftige kynnere, men hvordan vite noe som helst om åpning? Skal til legen neste gang tre dager etter termin, og da skal jeg ikke til min vanlige lege og vil helst ikke at han jeg skal til da skal sjekke åpning... Håper hun kommer innen den nest halvannen uken så slipper jeg å tenke mer på akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM sa selv at hun skulle sjekke modnign på neste kontroll som er i morra....

 

Har termin i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har spurt selv jeg å da sjekker de med det samme. men jeg vista at jeg hadde det. da jeg har ligget på sykehuset pga rier. derfor får jeg de til å sjekke dette på hver kontroll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin i morgen, men skulle egentlig ikke til jordmor før mandag. Ringte imidlertid til ho i går og spurte om det var mulig å få sjekket modningen, så har fått time i morgen. Blir deilig å få vite noe før helgen egentlig. Kanskje vi da kan bestille overtidskontroll litt før mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestiller de time så tidli? trodde du måtte gå 10dager over tiden jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om vist jeg gikk overtid så skulle jeg ringe i slutten av uke 40,sånn at jeg fikk time i uke 41.

 

(Forresten NinaKristin. Jeg får ikke sendt post tilbake til deg.. Postkassen din er full eller noe :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag og ble sjekka og strippa!

 

Og vi avtalte at jeg skulle stikke innom føden når hun er på jobb, for ny sjekk på onsdag hvis det ikke hadde skjedd noe. Og hun ringte og bestilte time til overtidskontroll onsdagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mente du nå til onsdag at du hadde fått time på overtidskonroll? dvs. uken etter termin? Jeg har termin til søndag og skal til jordmor i morgen. Har veldig lyst til at hun skal bestille overtidskontroll til meg neste uke, i uke 41, slik at jeg får sjekket at alt er bra, sjekke modning og kanskje bli strippet. Legen min har tatt sommerferie så han får jeg ikke sett før nurket er født. Har uansett helst ikke så lyst til at noen av de skal strippe meg eller sjekke modning. Jeg synes det er unødvending å vente til uke 42 med overtidskontroll spesielt nå midt på sommeren når man ikke vet hvordan det blir med bemanning og ferieavvikling fremover. Det diskuteres også i fagmiljøene om man bør sette i gang etter fullgodte 41, 42, eller 43 uker. Kan jeg kreve overtidskontroll i uke 41, når jeg drar til JM i morgen? noen synspunkter...? PS. ringte til Ullevål og de sa at jeg kunne komme, men med henvisning fra JM/lege. Bare så usikker hvor mye jeg skal "insistere" og diskutere med JM hvis hun vil vente til uke 42..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de skal utsette overtidskontroll jeg heller. Jeg har hatt en blodpropp, går på klexane og har ledienmutasjon, men de anbefalte ikke tidlig overtidskontroll på meg likevel. Hadde håpet jeg fikk litt fortgang i dette og slapp å gå veldig over. Legen min trodde de ikke ønsket at jeg skulle gå mye over, men på fødepoliklinikken mente de noe annet. Kanskje det er fordi de er dårligere bemannet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, førstkommende onsdag den 9. skulle jeg bare til sjekk hos JM. Hun ville sjekke modning, og ta ctg registrering.

Men time til overtidskontroll fikk jeg ikke før ondsdag 16, 2 uker etter termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...