Gå til innhold

Bleieutslett! Alle råd mottas med takk:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er sååå rød, spredt seg godt nå, lufter godt hver gang vi bruker bleie, men trenger gode tips som funker! :)

11 mnd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne få sol på rumpa si et par tre ganger om dagen, før du smører med noen slags salve eller krem. Ikke lenge, ti minutter/kvarter om gangen.

Skrevet

Kan være sopp. Prøv med Dactacort krem (egentlig mot fotsopp, og inneholder hydrokortison og soppdrepende middel), det fikk jeg beskjed om av fastlegen da minsta hadde et kraftig, vedvarende bleieutslett. Smør morgen og kveld i opp til en uke, trapp deretter ned ved å gå ned til en gang om dagen i noen dager, deretter annenhver dag osv. Bruk så potetmel ved hvert bleieskift, det hjelper å holde huden tørr. :o)

Et annet alternativ mot sopp er krystallfiolett (fås på apoteket), men det har jeg aldri sett effekt av på bleieutslett... Canesten salve kan også brukes, men dersom utslettet er stort og har vært en stund så er Dactacort tingen! Huden er helt som ny i løpet av et par dager!

.

Skrevet

Kan også bruke LITT inytiol ( Eller hva det n enn het?!).. Det er egentlig mot slike kjøttsår. Men vi fikk beskjed om å bruke det når jenta var veldig sår. Bruker å være bra igjen i løpet av dagen her da:D

Skrevet

Potetmel er helt supert på såre stomper.

Skrevet

Det beste tipset som funka for snuppa mi var at når vi stellte hu, så vasket jeg godt med klut og vann, ikke våtservietter. så brukte jeg hårføner og tørka stumpen med. så smurte jeg på et tynt lag med tyroler hudsalve, eller natursalve, jaja,, tyroler fra helsekosten i allefall og hadde på ny bleie. var en dame som tipset meg om fønern, og det gjorde susen. borte på få dager. =) å jenta mi så ut som ei kjøttkake altså, det var helt forferdelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...